قزوین را به یکی از مقاصد گردشگری کشور، معرفی می کنیم

شهردار قزوین گفت: با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی تلاش می کنیم تا قزوین به یکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی صفری اظهارداشت: اولین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی توانست علاوه بر نشاط، شادابی و تقویت انسجام فرهنگی اقوام مختلف، تعداد گردشگران نوروزی کهن شهر قزوین را ۳۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد.

شهردار قزوین تصریح کرد: توجه به مسائل روبنایی، زیربنایی و برنامه ریزی برای ایجاد نشاط اجتماعی و رونق گردشگری از رویکردهای جدی شورای پنجم، شهر و شهرداری قزوین در سال جاری است.

وی بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری در ایام نوروز امسال تلاش کرده تا شهری شاداب را برای حضور گردشگران و شهروندان قزوینی مهیا کند.

صفری یادآورشد: در بخش منظر شهری مجموعه مدیریت شهری متفاوت تر از سال های گذشته عمل کرده که می توان به نصب المان های متعدد و زیبا در نقاط مختلف شهری، ایجاد پیاده راه فرهنگی در سبزه میدان اشاره کرد.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری نوروز امسال در راستای تحقق اهداف و سیاست های دولت تدبیر و امید و شورای پنجم، در حوزه رونق گردشگری و ایجاد نشاط در سطح محلات اقدام به برگزاری جشن های فرهنگی و اجتماعی مختلف در مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری کرد که خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

شهردار قزوین با اشاره به سیاست های مجموعه مدیریت شهری بیان کرد: اقدامات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی صورت گرفته که از آن جمله می توان به استقبال از مسافران نوروزی و معرفی شهر قزوین، آماده سازی برخی از اماکن برای اسکان موقت مسافران نوروزی، هماهنگی با مساجد جهت باز بودن درب مساجد برای پذیرش گردشگران نوروزی اشاره کرد.

وی گفت: ارائه تسهیلات حمل و نقل رایگان قزوین گری برای مسافران نوروزی و برگزاری تورهای رایگان گردشگری از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری است که نقش موثری در جذب گردشگر دارد.

صفری اظهارداشت: ۱۴ هزار و ۶۵۹ گردشگر داخلی و خارجی از اول تعطیلات نوروزی تا هفتم فروردین ماه از موزه مردم شناسی قجر بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲۵ درصدی هستیم.

وی بیان کرد: استقبال بی نظیر و حضور گسترده گردشگران خارجی و داخلی در شهر قزوین، مسئولیت مدیریت شهری و متولیان حوزه گردشگری را چندین برابر کرد تا بتوانیم درحوزه تأمین زیرساخت های لازم جهت ساخت هتل، مراکز اقامتی، تفریحی و فرهنگی در قزوین تلاشهای لازم را انجام دهیم.

صفری تصریح کرد: بر اساس آمارها، امسال شاهد اشغال ۱۰۰ درصدی تخت ه ای اقامتی در قزوینبودیم که لازم است در آینده نسبت به افزایش ظرفیت اقامت گردشگران و مسافران در قزوین اقدام کنیم.

منبع: مهر

901

کد خبر: 918242

وب گردی

وب گردی