سرعت تندباد در آذربایجان غربی کاهش می‌یابد

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از سرعت وزش باد در اواخر وقت امروز کاسته شده و به تدریج شاهد شروع بارندگی در استان باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی صابری با اشاره به وضعیت آب و هوای شهرستان ارومیه اظهار داشت: این تندباد از صبح امروز وارد آذربایجان غربی شده و تا اواخر وقت روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این تندباد روزهای پنج شنبه و جمعه بر استان‌های شمال غرب و آذربایجان غربی حاکم است و احتمال خیزش گردوخاک و وارد شدن خسارت به تأسیسات شهری و روستایی در این مناطق وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به سرعت وزش باد در ایستگاه‌های هواشناسی آذربایجان غربی افزود: سرعت تندباد در ارومیه به بیش از 72 کیلومتر بر ساعت رسید و در ماکو 54 کیلومتر بر ساعت و در خوی 25 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

وی تصریح کرد: سرعت تندباد در شهرستان‌های سلماس 22 کیلومتر بر ساعت، در پیرانشهر 36 کیلومتر بر ساعت، در سردشت 25 کیلومتر بر ساعت، در مهاباد 72 کیلومتر بر ساعت، در تکاب 54 کیلومتر بر ساعت، در پلدشت 47 کیلومتر بر ساعت، در چالدران 40 کیلومتر بر ساعت، در چایپاره 36 کیلومتر بر ساعت، در دانشگاه نازلو 36 کیلومتر بر ساعت، در نقده 72 کیلومتر بر ساعت، در اشنویه 15 کیلومتر بر ساعت، در میاندوآب 54 کیلومتر بر ساعت، در شاهین دژ 72 کیلومتر بر ساعت و در بوکان 54 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

صابری تاکید کرد: بیشترین سرعت وزش باد بین ساعات 12:30 تا 13:30 محلی در ایستگاه‌های مهاباد و نقده حدود 90 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از سرعت وزش باد در ساعات آینده (اواخر وقت امروز) کاسته و به تدریج شاهد شروع بارندگی در استان باشیم.

منبع: تسنیم

901

کد خبر: 918299

وب گردی

وب گردی