ارتقاء کیفی بیمارستان‌های آموزشی در سال 97

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت از توسعه آموزش های مهارتی در سال 97 خبرداد و گفت: ارتقاء کیفی بیمارستان‌های آموزشی در قالب طرح اعتبار بخشی آموزش بیمارستان‌ها در سال 97 از دیگر برنامه‌های ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر عطاالله پور عباسی با بیان اینکه در آموزش عالی نظام سلامت برنامه آموزش‌های مهارتی مدونی در گذشته وجود نداشت، اظهارکرد: عمدتا آموزش هایی که داشتیم آموزش های مدرک محور بود که آموزش های مهارتی جایی در آن نداشت اما در حال حاضر در راستای بسته های طرح تحول مرکز ملی آموزش‌های مهارتی راه‌اندازی شد که عملا بسیاری از فعالیت‌های آموزشی که مهارتی بوده و مدرک محور نیستند در این مرکز سازماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهمی که در حوزه آموزشی اتفاق افتاد این بود که با اتخاذ سیاست های روشن تعداد دانشجویان خارجی در کشور سه برابر شد و این دستاورد مهمی بود که از بیش از 40 کشور خارجی دانشجو در کشور جذب شد که این مساله را می توان به عنوان حرکت به سمت کسب مرجعیت علمی دانست.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با بیان اینکه به نظر می رسد برنامه های تحول آموزش در ریل درستی قرار گرفته و در مسیر درستی حرکت می کند گفت: با اجرایی شدن بسته های طرح تحول سلامت اقدامات ستادی و منطقه ای کاملا شفاف شده است.

پورعباسی بیان کرد: در حال حاضر 1500 اقدام وجود دارد که برای سال آینده تعیین شده است و به عنوان مامویت مناطق آمایشی در نظر گرفته شده که باید در راستای طرح تحول سلامت انجام شود.

وی افزود: از شاخص ترین فعالیت هایی که در سال 97 در حوزه طرح تحول آموزش سلامت انجام خواهد شد بازنگری کریکلوم های آموزشی است که به نوعی این برنامه ها باید بیش از بیش منطبق با نیاز های فعلی کشور شوند و در این راستا ممکن است برخی برنامه ها تغییراتی بکنند.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت افزود: همچنین امسال اگر برنامه جدید آموزشی نیاز باشد تدوین خواهد شد و این مساله به عنوان فرایند جاری در سال 97 با قوت پیگیری می‌شود.

پور عباسی ادامه داد: توسعه آموزش‌های مهارتی مساله جدی در حوزه آموزش مساله مهمی در کشور است که در سال 97 در راستای برنامه‌های تحولی آموزش علوم پزشکی به آن توجه می‌شود.

وی در پایان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ارتقاء کیفی بیمارستان‌های آموزشی در قالب طرح اعتبار بخشی آموزش بیمارستان ها در سال 97 خاطر نشان کرد: در سال آینده همچنین در سال 97 ، 2 هزار عضو هیات علمی به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی اضافه شود.

204

کد خبر: 918311

وب گردی

وب گردی