واکنش شدید ترکیه به دیدار ماکرون و هیات کردهای سوریه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه موضع کشور در قبال حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه آشکار است تاکید کرد که برقراری ارتباط با این گروه ه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به دیدار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با هیئتی از گروه اتحاد دمکراتیک در صفحه توئیتر خود نوشت: موضع ترکیه در قبال پ.ک.ک/پ.ی.د/ی.پ.گ که جهت مشروعیت بخشیدن به خود تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه (ن.د.س) ظاهر می شود، روشن و محرز است. برقراری ارتباط و میانجی گری با این گروه ها را به هیچ عنوان نمی پذیریم."

وی در ادامه تاکید کرد: کشورهایی که ما به عنوان متحد و دوست قبول داریم، باید در مبارزه با معضل تروریسم رویکرد شفاف و قاطعی داشته باشند.
از دیگر سو بکر بوزداغ، معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اظهار داشت: کشورهایی که دوستی با گروه های تروریستی را بر دوستی با کشور ترکیه ترجیح می دهند و به جای همکاری و همبستگی با ترکیه با سازمان های تروریستی همکاری می کنند، در نهایت همراه با سازمان های تروریستی مغلوب خواهند شد. با کسانی که از گروه های تروریستی حمایت کرده و علیه ترکیه همبستگی دارند، همانگونه برخورد خواهیم کرد که با تروریست ها برخورد می کنیم. امیدواریم فرانسه از این اقدام غیرمنطقی خود دست بردارد.

کد خبر: 918355

وب گردی

وب گردی