اقتصاد کشور باید مبتنی بر تولید ملی شود

کارشناس مسائل سیاسی در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه کشور با بیان اینکه اقتصاد کشور باید مبتنی بر تولید ملی شود، گفت: باید با انتخاب کالای ایرانی، به تقویت اقتصاد کشور و تقویت پول ملی کمک کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی امروز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در خصوص موانع و راهکارهای حمایت از تولید، گفت: کشور ما کشوری نفت خیز است و هرکس این اهرم را در دست داشته باشد امتیاز بزرگی را در اختیار دارد. سیاست استعمار این است که این اهرم را از دست ما خارج کنند و به یک ضد اهرم و تهدید تبدیل کند.

وی افزود: سیاست استعمار و استکبار برای اینکه این اهرم را از دست ما خارج کنند این بود که فرهنگ کار کردن را در کشورهای نفت خیز از بین ببرند. اگر بتوانیم این فرهنگ و ذهنیت اسلامی را که «بهترین تفریح، کار است» را اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. بعد دیگر سیاست استعمار این بود که درآمد نفتی را در عرصه عمرانی و زیرساختی مصرف نکنیم و بجای آن، این ثروت در زمینه کالاهای مصرفی خارجی صرف شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سیاست استعمار این است که استفاده کالای خارجی را به تشخص تبدیل کنند، ادامه داد: متاسفانه بازار ۸۰ میلیونی ایران در اختیار کالاهای خارجی است. اگر جنس ایرانی مرغوب و با قیمت مناسب باشد مردم مصرف آن را به جنس خارجی ترجیه خواهند داد و این مستلزم ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان برای ارتقاء کیفیت است.

وی تصریح کرد: باید در هنگام خرید با انتخاب کالای ایرانی، به تقویت اقتصاد کشور و تقویت پول ملی کمک کرد و با رونق اقتصادی در کشور، مشکل بیکاری را برطرف کنیم. خرید کالای کشورهای اروپایی که انواع تحریم ها را برای ضربه زدن به کشورمان اعمال کردند، اقدام نادرستی است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید مبتنی بر تولید ملی شود و شعار «حمایت از کالای ایرانی» نیز بر همین مبنا است، خاطرنشان کرد: نقش اصلی بر عهده مردم است اما دولت، مجلس و سایر دستگاه ها نیز مسئولیت سنگینی دارند. اگر مردم فقط تصمیم به خرید کالای ایرانی بگیرند، رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد. دولت باید جلوی قاچاق را بگیرد. اگر کالای خارجی چه به صورت قاچاق و یا قانونی وارد شود، باید از خرید آن و کمک به خروج ارز از کشور اجتناب کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه رسانه ها کالای ایرانی را تحقیر می کنند، تاکید کرد: باید سعی کنیم بر خلاف سیاست استعمار، از اقتصاد نفتی رها شویم که راه آن تولید ثروت ملی است.

قدیری ابیانه با اشاره به درآمدهای نفتی کشور و استقراض دولت از بانک مرکزی، تصریح کرد: ذهنیت مردم از درآمدهای نفتی کشور باید به واقعیت نزدیک شود. رابطه با غرب و آمریکا وضعیت اقتصادی را بهبود نخواهد بخشید؛ مصر نیز با آمریکا رابطه دارد اما وضعیت اقتصادی نا به سامانی دارد، اما آنچه باعث پیشرفت کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن شده است ساعت کار بالا در این کشور و تعصب نسبت به کالای کشورشان است.

وی در پایان تاکید کرد: اقتصاد آمریکا ورشکسته است و نیازمند غارت منابع کشورهای منطقه است و اگر هم در جایی هزینه ای می کند برای غارت بیشتر آن کشورها است.

منبع: مهر

302

کد خبر: 918359

وب گردی

وب گردی