مدیران صنعت خودرو به دنبال کمیت هستند، نه کیفیت / تحقق شعار 97 مستلزم برنامه منظم است

عضو سابق هیأت مدیره‌ انجمن قطعه سازان گفت: تا زمانی که برنامه منظمی برای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" وجود نداشته باشد، شعار سال 97 در حد شعار باقی خواهد ماند.

بهرام شهریاری، عضو سابق هیأت مدیره‌ انجمن قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: برای تبدیل شعار تا عمل فاصله بسیار زیادی وجود دارد و این موضوع مستلزم اقدام و برنامه لازم است، تا زمانی که برنامه منظمی در این زمینه وجود نداشته باشد شعار سال 97 در حد شعار باقی خواهد ماند.

او در ادامه بیان کرد: تمام صنایع در جایگاه های مختلف جهت تحقق این شعار تلاش خواهند کرد اما صنعت خودرو تا زمانی که تغییرات بنیادی را در دستور کار قرار ندهد قادر به دستیابی شعار حمایت از کالای ایرانی نخواهد بود.

شهریاری با تاکید بر افزایش انتظارات مردم از خودروهای تولید شده گفت: تا حدودی توقع مردم افزایش یافته و منتظر ارتقای کیفیت خودروهای داخلی هستند، در صورت ادامه و تکرار تولید با این روش که از قبل در صنعت خودروسازی حاکم بودهt به هیچ نتیجه مثبتی در این صنعت نخواهیم رسید.

عضو سابق هیأت مدیره‌ انجمن قطعه سازان اظهار داشت: طبق روال گذشته در حال حرکت به سمت ورود قطعات و مونتاژ در داخل کشور هستیم و تا زمانی که دنبال این نباشیم که خودروساز شویم در بر روی یک پاشنه می چرخد.

او با بیان اینکه راه حل خودروساز شدن، مسیری نیست که در حال طی کردن آن هستیم، گفت: تا زمان عدم روی کار آمدن کسانی که سرنوشتشان به بنگاه اقتصادی گره خورده و تا زمانی که بخش خصوصی واقعی وارد میدان نشود این وضعیت تغییر نخواهد کرد.

شهریاری اظهار داشت: مدیران همچنان به دنبال کمیت هستند و توجه چندانی به کیفیت ندارند؛ بنابراین قادر به پاسخگویی نیستند، در صورتی که به دنبال تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و تبدیل به عمل هستیم باید برنامه مشخصی را در دستور کار قرار داد در غیر اینصورت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

عضو سابق هیأت مدیره‌ انجمن قطعه سازان با اشاره به ارگان و سازمان هایی که باید تصمیماتی را در خصوص تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اتخاذ کنند، گفت: مسئولین مربوطه به وزارت صنعت، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و تمام ارگان هایی که در اقتصاد نقش به سزایی دارند باید اقدام به تنظیم برنامه پایدار، قابل اجرا و دست یافتنی کنند نه برنامه ای که هر کسی روی کار آمد آن را تغییر دهد بنابراین تمام ارگان هایی که در حوزه های مختلفی در حال فعالیت هستند با بتوانند شرایط تولید را رقابت پذیر کنند.

401

کد خبر: 918406

وب گردی

وب گردی