مسکو: مقامات انگلیس ریاکار هستند

سفارت روسیه در انگلیس اعلام کرد که جلوگیری از ملاقات با فرزند جاسوس دوجانبه روس در بیمارستان، نشان‌دهنده ریاکاری لندن است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشا تودی، سفارت روسیه در انگلیس «ریاکاری» لندن که همواره درخواست دسترسی به اتباع خود در خارج از این کشور را دارد اما اجازه ملاقات با «یولیا اسکریپال»، فرزند «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس را نمی‌دهد، محکوم کرد.

سفارت روسیه روز جمعه به خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد دیپلمات‌های روس بارها درخواست دسترسی به بیمارستانی که یولیا اسکریپال، شهروند روسی که دچار مسمومیت با یک عامل اعصاب شد، در آن بستری شده است بیان کرده اند و همچنان پاسخ مثبتی به دست آن‌ها نرسیده است.

سفارت روسیه در انگلیس اعلام کرد: «ما درک می‌کنیم که نهادهای انگلیس در حال بررسی وضعیت شهروندان روس هستند اما ما درباره آنچه در این بیمارستان رخ می‌دهد هیچ اطلاعاتی در دست نداریم.»

این سفارت افزود: در روز 29 مارس دریافته است وضع سلامتی یولیا اسکریپال رو به بهبود است؛ با این حال، اجازه ملاقات با وی به کارکنان این سفارت داده نشده است.

سفارت روسیه در انگلیس افزود: «نمی‌توان از ریاکاری لندن که درخواست ملاقات با تمام افرادی که مالک گذرنامه انگلیسی هستند ارائه می‌دهد اما خود، روسیه را از چنین ملاقاتی منع می‌کند چشم پوشی کرد.»

یولیا اسکریپال در روسیه زندگی می‌کند و تنها برای چند روز به انگلیس سفر کرده بود.

سفارت روسیه افزود: «این مسئولیت هر سفارتی است که افرادی را که دچار مشکل شده‌اند، یاری کند. ارائه کمک‌های حقوقی نیز از جمله این وظایف است. متاسفانه، طرف انگلیسی ما را از انجام این وظیفه بازداشته است.»

نه تنها فرزند اسکریپال از دریافت کمک‌های کنسولگری روسیه منع شده است، بلکه یکی از خویشاوندان وی نیز اکنون با سفارت روسیه تماس گرفته و نگران وضع سلامتی وی است.

این سفارت افزود: «متاسفانه به دلیل موضع انگلیس، نمی‌توانیم به وی اطلاع رسانی کنیم. خواهرزاده اسکریپال قصد دارد به لندن سفر کند و لازم است مقامات انگلیس برای وی هرچه زودتر و به دلایل انسان دوستانه روادید صادر کنند.»

چهار هفته پس از حادثه سالزبری، گزارش‌هایی از بهبود وضع سلامتی یولیا اسکریپال منتشر شد.

اندکی پس از انتشار اخبار درباره سوء قصد به جان سرگئی اسکریپال و دخترش، لندن به سرعت انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه گرفت. این در حالی است که مسکو بارها هرگونه دخالت در مسمومیت این دو نفر را به شدت تکذیب کرده است.

کد خبر: 918529

وب گردی

وب گردی