انجام ۱۶۶ هزار ماموریت اورژانسی در نوروز/اعزام بیش از ۳۱ هزار مصدوم ترافیکی به بیمارستان‌ها

رییس سازمان اورژانس کشور از انجام ۱۶۶ هزار ماموریت از سوی نیروهای اورژانس طی تعطیلات نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: ۳۶ هزار و ۹۰۰ مورد این ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیرحسین کولیوند ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۱۶۶ هزار ماموریت از سوی اورژانس انجام شده که ۳۶ هزار و ۹۰۰ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و از این تعداد ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر به مراکز درمانی به عنوان مصدوم ترافیکی اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۷۱ پرواز توسط اورژانس هوایی انجام شده است واین اورژانس ۲۸۹ مصدوم را منتقل کرده‌ است،اظهارکرد: ۶۵ درصد این مصدومان بلافاصله بعد از اعزام به اتاق عمل منتقل شدند و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز در طی این مدت به اورژانس بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کردند که ۶۶ هزار نفرشان به بخش‌های ویژه منتقل و بستری شده‌اند همچنین تاکنون ۲۶ هزار و ۲۰۰ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۱۸ هزار و ۴۵۰ مورد عمل جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها انجام شده است که این میزان نشان می‌دهد که پزشکان و متخصصان ما در ایام تعطیلات نوروز در بیمارستان‌ها حضور داشته‌اند و آمارمان نسبت به سال گذشته رشد خوبی کرده است.

کولیوند با بیان اینکه بیشترین علت مراجعات به بیمارستان‌ها طی تعطیلات نوروز به ترتیب مشکلات قلبی، ریوی، تنفسی، گوارشی و مغزی بوده است، اظهار کرد: بیشترین حوادث ترافیکی در روز ۲۷ اسفند، چهارم فروردین و دهم فروردین گزارش شده است. با توجه به اینکه مردم طی یکی دو روز آینده به شهرهایشان باز می‌گردند لازم است حتما برگشت‌شان را مدیریت کنند، سلامت خودرویشان را بررسی کنند و از طریق هواشناسی از وضعیت جوی مسیرشان مطلع شوند. همچنین اگر دچار بیماری خاصی هستند و دارو مصرف می‌کنند حتما داروهایشان را به همراه داشته باشند. کسانی هم که با قطار، هواپیما و اتوبوس سفر می‌کنند داروهایشان را در جایی قرار دهند که به آنها دسترسی داشته باشند و در صورت بروز مشکل با ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ ایمنی از سوی مردم گفت: مردم باید مراقبت کنند تا حادثه‌ای برایشان رخ ندهد بنابراین حین رانندگی در صورت خستگی استراحت کنند و اگر داروی خواب آور مصرف می‌کنند رانندگی نکنند. همچنین هر دو ساعت یک ربع استراحت کنند. باید توجه کرد که بیشترین حوادث ترافیکی در فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری مقصد رخ می‌دهد بنابراین از رانندگان خواهش می‌کنیم که حتما استراحت کافی داشته باشند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، کولیوند با بیان اینکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هم در طی تعطیلات نوروز نظارت‌های دقیقی در مناطق مختلف به ویژه رستوران‌ها داشته است، گفت: تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۳۲۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد شدنی معدوم شده است و ۹۱۲۵ واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، همچنین ۱۹۲۶ واحد هم پلمب شده‌اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی این مدت کمبود و مشکلی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نداشتیم و خون و فراورده‌های خونی نیز به میزان کافی وجود داشته است،اظهارکرد: مردم می‌توانند در صورت داشتن شکایت، انتقاد و پیشنهاد با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا به نظراتشان رسیدگی شود.

کد خبر: 918558

وب گردی

وب گردی