دلتنگی های فرزندان شهدای مدافع حرم 

اما چه روز سختی است آن روزی که همه کودکان درآغوش پدر آرمیده اند، و آن فرزندان خردسال بهانه پدر می گیرند و حتی در بهشت بودن پدر هم تسکین قلب های کوچکشان نیست. 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

السلام علیکم أیتها العصابة المرحومة

سلام ملائک و أنبیاء و جمیع صدیقین و شهداء بر شما
ای پاکبازان مدافع حریم حرم ؛

در ۱۳ رجب، مصادف با ظهور نورانی حضرت أبو الأئمة، امیرالمؤمنین (علیه السلام) که به روز بزرگداشت و تکریم مقام پدر نیز نامگذاری شده است، شاهد حضور دختران و پسران کوچک خانواده های معظم شهدای مدافعین حرم در کنار مزار و یادبود پدران شهیدشان بودیم.

روزهایی گذشت که پدرانی که به شوق رسیدن به حضرت رب و دفاع از حرم عشق زینبی به ‌سوی دمشق بار سفر بسته، دل از یار و دیار بریدند و سفری بی‌ پایان در پیش گرفتند، پرندگان مهاجری که جز حریم امن الهی به چیزی دل نبستند.
آنان کسانی بودند که در روضه ‌های سیدالشهدا (علیه السلام) همواره با چشمانی اشک ‌بار نوای "یا لیتنا کنا معک" سر می دادند و عبارت "امان از دل زینب (علیها السلام)" ذکر لبشان بود.
و اکنون مادران که به یاد صبر حضرت أم المصائب، زینب کبری (علیها السلام) فرزندان خود را تسلّی و دلداری می دهند.
اما چه روز سختی است آن روزی که همه کودکان درآغوش پدر آرمیده اند، و آن فرزندان خردسال بهانه پدر می گیرند و حتی در بهشت بودن پدر هم تسکین قلب های کوچکشان نیست.
و چه پر معناست در چنین روزی؛ کودکی در صحن و ایوان نجف، در خانه پدری به دنبال پدری میگردد که پدرش برای پاسداشت خون زینت اب، زینب کبری (سلام الله علیها) شهید گردید.

چقدر زیباست که امروز کوفه وفا کرد،
مسلم تنها نماند، هانی مُثله نشد،
و کسی نتوانست به حریم حرم تعرض کند؛
نامتان جاوید؛ شهیدان عزیز مدافع حرم.
شما شاهکارهای این زمان هستید،
شجاعترین مردان این سرزمین
این عزت و این قدرت، ثمره خون پاک شما
مدافعان حرم حضرت عقیلة بنی هاشم سیدة الحوراء است؛
زمانیکه همه در بستر آرمیده بودند؛ شما در خاک و خون و آتش غلطیدید تا حریم حرم شکسته نشود...

۷۰۵

کد خبر: 918609

وب گردی

وب گردی