خروج اولین گروه از دیپلمات های روس از آمریکا

دیپلمات‌های روس که پس از وقوع حمله با گاز اعصاب به سرگئی اسکریپال، توسط آمریکا اخراج شده اند، خروج از سفارت روسیه در واشنگتن را آغاز کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیپلمات‌های روس که پس از وقوع حمله با گاز اعصاب به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در انگلیس، توسط آمریکا اخراج شده اند، عصر روز شنبه خروج از سفارت روسیه در واشنگتن را آغاز کردند.

در حدود 50 مرد، زن و کودک ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی، به وسیله یک اتوبوس آبی رنگ که به نظر به سمت فرودگاه بین المللی دالاس می‌رفت، سفارت روسیه را ترک کردند. آنها درحالی سفارت روسیه را ترک کردند که برای مراسم خداحافظی با آنها موسیقی نواخته می‌شد و جمعیتی به آن محل آمده بودند.

انتظار می رود دومین اتوبوس حامل دیپلمات‌ها و خانواده‌های آنها دو ساعت بعد از اتوبوس اول حرکت کند. ساختمان سفارت روسیه از ساختمان کاخ سفید، پنتاگون و دیگر ساختمان‌های دولتی آمریکا قابل مشاهده است. طبق گزارش‌ها، خانواده‌های دیپلمات‌های روس با خود کیف و چمدان‌هایی حمل می کردند.

پیش از این آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به خبرنگاران گفته بود: «تمام دیپلمات‌هایی که از طرف دولت آمریکا، عنصر نامطلوب معرفی شده بودند، به همراه خانواده‌هایشان به روسیه باز می‌گردند.»

خبرگزاری تاس به نقل از آنتونوف گزارش داده است که در مجموع 171 نفر از آمریکا خارج خواهند شد. وی افزود دولت روسیه دو هواپیما برای خروج دیپلمات‌ها مهیا کرده است و یکی از این هواپیماها برای اضافه شدن 14 خانواده دیگر، توقفی کوتاه در نیویورک خواهد داشت.

آمریکا هفته گذشته در واکنش به حمله شیمیایی در انگلیس، به کشورهای دیگری که دیپلمات‌های روس را اخراج کرده بودند، پیوست. تاکنون در مجموع 150 دیپلمات روس از آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو و دیگر کشورها اخراج شده اند. پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود 60 «جاسوس» روس را که در سراسر آمریکا و در دفتر روسیه در سازمان ملل حضور داشتند، اخراج کرده است. علاوه بر اخراج این 60 دیپلمات، کنسولگری روسیه در سیاتل نیز تعطیل خواهد شد.

مسکو نیز در واکنش به اقدام آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد 60 دیپلمات‌ آمریکایی اخراج خواهند شد و همچنین کنسولگری آمریکا در سن‌پترزبورگ بسته می شود. روسیه همچنین روز جمعه، دیپلمات‌های بیشتری را از 23 کشور دیگر که اکثرا از اتحادیه اروپا هستند، اخراج کرد. چهارم مارس در شهر سالزبری انگلیس، سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه به همراه دخترش یولیا، هدف حمله شیمیایی قرار گرفتند. موضوعی که انگلیس، روسیه را مقصر آن نامید و به دنبال آن کشورهای دیگر در حمایت از انگلیس، دیپلمات‌های روسیه را اخراج کردند. روسیه تمامی این اتهامات را به شدت رد کرده است.

کد خبر: 918622

وب گردی

وب گردی