۷۳۰۸ خانوار در ۸۰ مدرسه استان قزوین اسکان یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از ۷۳۰۸ خانوار در ۸۰ مدرسه در مناطق ۱۴ گانه آموزشی استان اسکان یافتند و پذیرایی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، سالار قاسمی اظهارداشت: ۸۰ مدرسه در ۱۴ منطقه آموزشی از جمله قزوین، آوج، طارم و الموت غربی و شرقی برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود تا فرهنگیان از آن استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: مسافران نوروزی در ۱۷ پایگاه برای اسکان در مدارس پذیرش شدند.

قاسمی یادآورشد: کلاس‌ها با امکانات متفاوت در چهار دسته ویژه، الف، ب و ج تقسیم بندی ‌شدند که کلاس‌های ویژه دارای یخچال، تلویزیون و آشپزخانه و سایر کلاس‌ها این امکانات به صورت مشترک بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: همچنین سوئیت‌هایی برای اسکان مسافران در خانه‌های معلم و اردوگاه شهید بابایی در نظر گرفته شد، اما بیشتر درخواست‌ها برای مدارس بود.

۷ هزار خانوار در سال گذشته در مدارس اسکان یافتند

قاسمی میزان هزینه اسکان نوروزی را بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: پارسال ۷ هزار خانوار در استان قزوین در مراکز اسکان پذیرش شدند.

وی اظهارداشت: بازدید مسافران از موزه فرهنگ به عنوان هویت تاریخی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌هایی بود که در نوروز اجرا شد.

قاسمی بیان کرد: از آغاز اسکان فرهنگیان تا ۱۰ فروردین ماه امسال تعداد ۷۳۰۸ خانوار در مراکز اسکان نوروزی پذیرش شدند.

وی افزود: از این تعداد، ۵۳۴۶ خانوار فرهنگی و ۱۶۹۵ خانوار غیرفرهنگی هستند و همچنین ۲۶۷ خانوار در مراکز رفاهی آموزشی فرهنگیان(خانه معلم) اسکان داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: همچنین ۲۶ هزار و ۳۰۷ نفر شامل ۱۹ هزار و ۲۴۴ نفر فرهنگی و ۶هزار و۱۰۳ نفر غیرفرهنگی در مراکز اسکان و۹۶۰ نفر در خانه معلم پذیرش شده و اسکان یافتند.

وی خاطرنشان کرد:در این مدت ۵۲ هزار و ۶۹۲ نفر روز شامل ۳۸ هزار و ۴۸۸ نفر روز فرهنگی و ۱۲ هزار و ۲۰۶ نفر روز غیرفرهنگی از مراکز اسکان و ۱۹۹۸ نفر روز نیز از مراکز رفاهی آموزشی فرهنگیان(خانه معلم) استفاده کرده‌اند.

قاسمی اظهارداشت: بیش از ۲۶ هزار نفر در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان در قزوین پذیرایی شدند.

وی اظهارامیدواری کرد با تلاش همکاران آموزش و پرورش استان قزوین ساعات خوشی برای مسافران نوروزی رقم خورده باشد.

منبع: مهر

901

کد خبر: 918636

وب گردی

وب گردی