کاهش قیمت تخم مرغ و صادرات آن از خردادماه

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از خرداد ماه و با افزایش تولید تخم مرغ قیمت این محصول در بازار کاهش یافته و حتی امکان صادرات آن فراهم می‌آید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا رفیعی‌پور در جریان بازدید از مرغداری‌های سرعین اظهار کرد: ما در کشور به صورت ناخواسته گرفتار بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان شدیم و برای کنترل این بیماری و پیشگیری از آن تعداد زیادی از مرغ های تخمگذار از رده خارج شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت حاکمیت و وزارت جهاد کشاورزی و نظارتی که دامپزشکی بر عرضه این محصولات می‌کند ما سعی کردیم در ماه‌های گذشته با واردات نیاز کشور را تامین و کنترل کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با جایگزین شدن مرغ‌های جدید تخمگذار به چرخه تولید تلاش می‌کنیم تا از خردادماه شرایط عادی در تامین تخم مرغ کشور ایجاد شود تا نرخ این محصول در بازار کاهش یابد.

رفیعی‌پور افزود: از خردادماه نه تنها شرایط عادی را در کشور شاهد خواهیم بود بلکه امکان صادرات برای این محصول نیز فراهم می‌آید.

وی با اشاره به کنترل بیماری‌ آنفلوآنزای مرغی در کشور و تشدید نظارت‌ها در این زمینه بیان کرد: با نظارتی که دامپزشکی کشور در حوزه مرغ و تخم مرغ انجام می‌دهد هیچ علائمی از این بیماری هم اکنون مشاهده نشده و وضعیت عادی را در کشور شاهد هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور استان اردبیل را قطب تولید جوجه یکروزه و صادرات محصولات طیور و دام اعلام کرد و گفت: استان اردبیل یکی از سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات را همواره به کل کشور عرضه و صادر می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

400

کد خبر: 918655

وب گردی

وب گردی