مستند سینما آزادی جایزه خنجر نقره‌ای جشنواره فیلم مسقط را از آن خود کرد

مستند سینما آزادی توانست در رقابت با مستندهای سراسر دنیا در بخش مسابقه‌ جشنواره بین‌المللی فیلم مسقط، تندیس خنجر نقره ای را از آن خود کند.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فیلم مسقط و یکی از جشنواره های مهم سینمایی عرب، شامگاه شنبه ۱۱ فروردین ماه در مسقط ، پایتخت عمان در حالی برگزار شد که سینمای ایران را صاحب خنجر نقره ای کرد.

مستند سینما آزادی توانست در رقابت با مستندهای سراسر دنیا در بخش مسابقه‌ جشنواره بین‌المللی فیلم مسقط، تندیس خنجر نقره ای را از آن خود کند. در این مراسم دکتر اکبری رایزن فرهنگی ایران در عمان به نمایندگی از مهدی طرفی، کارگردان فیلم این جایزه را دریافت کرد.

مستند "سینما آزادی" تاکنون در جشنواره‌های متعددی شرکت داشته است و در کارنامه‌ آن می‌توان به کسب عناوینی چون بهترین فیلم بخش پرتره جشنواره‌ پروین اعتصامی تهران، جایزه‌ی بهترین کارگردانی و تدوین از جشنواره فیلم بین‌المللی آسا تهران، جایزه بهترین فیلم مستند تحقیقی جشنواره جوان ایرانی و کاندیدای بهترین گفتار متن جشنواره‌ بین‌المللی سینما حقیقت اشاره کرد.

ایوب مروانی‌پور مدیر تولید، مهدی طرفی تصویربردار، فرید دغاغله تدوین‌گر و علی حیاتی مجری طرح این فیلم کوتاه هستند. چهره های هنری و سینمایی بین المللی نیز در این رویداد سینمایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در جشنواره بین المللی فیلم مسقط بیش از 100 فیلم به رقابت می پردازند که عباس رزیجی تنها فیلم ساز ایرانی بخش فیلم های بلند سینمایی است که بافیلم "دَمِ سرد" در بخش مسابقه حضور داشت.

حبیب باوی ساجد مستندساز ایرانی نیز در دهمین جشنواره بین المللی فیلم مسقط، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در میان هیأت داوران قضاوت آثار مستند را به عهده داشت.

علی حیاتی دیگر فیلم سازایرانی با فیلم کوتاه داستانی "او" در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور دارد. در بخش فیلم های مستند، مهدی طرفی، دیگر فیلم سازایرانی با فیلم مستند "سینما آزادی" به رقابت پرداختند.

دهمین جشنواره بین المللی فیلم مسقط با شعار "سینما همه مارا گردهم می آورد" ۶ الی ۱۲ فروردین ماه سال جاری در پایتخت عمان برگزار شد.

500

کد خبر: 918674

وب گردی

وب گردی