سلامی: آثار برگزیده جشنواره سیمرغ در شبکه‌های نمایش خانگی توزیع شود

داور بخش فیلم کوتاه هشتمین دوره جشنواره سیمرغ و فیلمبردار سینما با اشاره به اینکه در دوره گذشته دانشجویان به دلیل نداشتن تخصص فنی در فیلم سازی موفق نشده بودند سوژه ها را به خوبی تبدیل به فیلم کنند گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی نقش مهمی در تولید فیلم های موثر توسط دانشجویان علاقمند دارد. 

مسعود سلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره ترویج فرهنگ سلامت، گفت: بهترین کار برای ترویج و پیشرفت این جشنواره، تقویت دانشِ دانشجویان برای ساخت فیلم با موضوع سلامت است.

سلامی با تأکید بر اینکه در صورتی که فیلم های جشنواره در تلویزیون نمایش داده شود اثرگذاری بیشتری دارد افزود: به طور مثال فیلم‌های برتر جشنواره در شبکه‌های نمایش خانگی توزیع شوند.

وی گفت: درصورتی که فیلم صرفاً در جشنواره پخش شود مردم نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند. مردم باید با فیلم های آموزشی جشنواره آشنا و از آن استفاده کنند.

این مدیر فیلمبرداری تأکید کرد: سلامت موضوعی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. اثرگذاری جشنواره سیمرغ با رویکرد ترویج فرهنگ سلامت از جشنواره های دیگر بیشتر است چرا که جشنواره سلامت با بطن زندگی مردم در ارتباط است.

جشنواره بین المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، بهار ۱۳۹۷در شهر تهران برگزار خواهد شد.

500

کد خبر: 918693

وب گردی

وب گردی