اتهام‌زنی تازه وزیر دفاع انگلیس علیه ایران

۴ روز پس از انتشار سند جدید امنیت ملی انگلیس، وزیر دفاع این کشور در اظهاراتی ضدایرانی، تهران را به داشتن «جاه‌طلبی‌های اتمی» متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه اظهارنظرهای اخیر ضد ایرانی مقام‌های انگلیسی، وزیر دفاع این کشور درباره برنامه هسته‌ای و حضور منطقه‌ای ایران ادعاهایی مطرح کرد.

دولت انگلیس در سند بازبینی امنیت ملی این کشور که نهم فروردین انتشار آن رسانه‌ای شد، فعالیت‌های ایران در غرب آسیا را «ثبات‌زدا» توصیف و تهران را به مخاصمه‌جویی متهم کرد.

در این سند، فعالیت‌های ایران روسیه، ایران و کره شمالی تهدیدآمیز تلقی شده و در دسته‌بندی «تهدیدات دولت‌پایه» قرار گرفته که می‌تواند «نظم قانون‌محور بین‌المللی» را تضعیف کرده و ایجاد «اجماع و مقابله با تهدیدات جهانی» را دشوار کند .

به گزارش روزنامه «اکسپرس»، وزیر دفاع انگلیس اظهارات تازه‌ای مطرح و اتهام‌های حاضر در این سند علیه روسیه و ایران را تکرار کرد.

وزیر دفاع انگلیس در بخش مربوط به ایران مدعی شد: « حضورنظامی نیابتی ایران در عراق، سوریه و یمن و جاه‌طلبی‌های اتمی آن برای همگان شناخته شده است».

«گاوین ویلیامسون» در بخش روسیه با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور این کشور گفت: «پوتین در حال سرمایه‌گذاری روی موشک‌های برد بلند است و به سیستم‌های اتمی افتخار کرده و مشغول به عملیات سایبری مخرب است».

او با بیان اینکه « ما باید با تهدیدات دولت‌پایه مقابله کنیم و به بی ثباتی جهانی روز افزون واکنش نشان دهیم»، اتهام‌زنی‌های قبلی مقام‌های لندن علیه روسیه، چین، کره شمالی و ایران را تکرار کرد.

از نظر این مقام ارشد انگلیسی، چین در تلاش برای «کسب موقعیت ابرقدرتی» در جهان است.

منبع: فارس

302

کد خبر: 918737

وب گردی

وب گردی