ورود سامانه بارشی به کشور/روز طبیعت آفتابی در سراسر کشور

یک کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی از فردا شب وارد کشور می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی ضرابی در خصوص آخرین شرایط جوی نقاط مختلف کشور افزود: امروز شرایط جوی به گونه ای است که در تمام کشور در طول روز آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت­ و شرایط آب و هوایی مناسب برای گشت و گذار در طبیعت است، تنها بارش های پراکنده ای در بخش های جنوبی خراسان رضوی و مناطقی از خراسان جنوبی پیش بینی می کنیم.

وی ادامه داد: در گیلان­ ­و مازندران امروز هوا نیمه ابری است، پدیده غالب در شرق کشور و در بخش هایی از سیستان و بلوچستان، یزد­ و کرمان و خراسان رضوی و­ جنوبی­ وزش باد خواهد بود.

ضرابی گفت: فردا هم­ آسمانی صاف و آفتابی در غالب نقاط کشور خواهیم داشت­ و­­ مسافران می توانند برای بازگشت به شهرها­­ برنامه ریزی کنند. تنها در ارتفاعات آذربایجان شرقی­ و غربی­ و استان اردبیل آسمانی نیمه ابری با بارش های پراکنده خواهیم داشت. فردا شب یک سامانه بارشی وارد کشور خواهد شد، بنا براین روز چهارشنبه در بخش هایی از شمال غرب کشور، گیلان­ و غرب مازندران بارندگی آغاز می شود و از ظهر به بعد این بارش ها غالب سواحل دریای خزر را در بر می گیرد.

وی افزود: روز پنجشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز و­ شمال شرق­ کشور با شدت­ و ضعف شاهد بارندگی خواهیم بود، ولی روز جمعه این بارش ها تقویت می شود که تمرکز اکثر بارش ها در استان های غربی کشور خواهد بود.

امروز همچنین بخش های شرقی خلیج فارس­ و حوالی تنگه هرمز آب های مواج و متلاطم را خواهیم داشت.

مهر

۷۰۶

کد خبر: 918818

وب گردی

وب گردی