آغاز صادرات محصولات کشاورزی افغانستان به هند از بندر چابهار

طبق اعلام مسئولان دولت افغانستان از نیمه اول سال جاری برنامه صادرات محصولات کشاورزی افغانستان از مسیر بندر چابهار به هند آغاز می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان بنادر ودریانوردی، حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود کشتی آرزو حامل اولین محموله گندم ترانزیتی به مقصد افغانستان از مبدا بندر کاندلا هند در سال جدید خبر داد و گفت: این کشتی شامل ۶۰۰ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت پر، دیروز وارد بندر چابهار شد و بلافاصله پس از پهلوگیری و انجام عملیات پاس، تخلیه محموله شروع و ظرف مدت ۲۲ ساعت عملیات تخلیه کشتی به اتمام رسید.

او افزود: این محموله به وزن ۱۵ هزار تن است و نکته قابل توجه در تخلیه کشتی، تخلیه ۲۷,۵ دستگاه کانتینر در ساعت می باشد که با توجه به تجهیزات موجود قابل قبول است.تاکنون ۴۲۰۰ دستگاه کانتینر از محموله گندم ترانزیتی از کشور هندوستان وارد بندر چابهار و به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:طبق اعلام مسئولان دولت افغانستان از نیمه اول سال جاری برنامه صادرات محصولات کشاورزی افغانستان از مسیر بندر چابهار به هند آغاز می شود که این موضوع کمک مهمی به کاهش هزینه حمل این محصولات خواهد کرد.

401

کد خبر: 918856

وب گردی

وب گردی