سه برنامه‌ صنایع کوچک در راستای حمایت از کالاهای ایرانی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معتقد است که حمایت از کالای ایرانی موجب رشد کلی اقتصاد، افزایش تولید، بهبود وضعیت معیشت و اشتغال جوانان می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صادق نجفی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نام‌گذاری سال ۱۳۹۷ به نام "حمایت از کالای ایرانی"، اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت و موجب افزایش تولید داخلی می شود.

او ادامه داد: با رویکرد حمایت از کالای داخلی اوضاع معیشت مردم بهتر می شود و اشتغال جوانان بهبود می‌یابد و به طور حتم حرکت در این مسیر بهبود کلی وضعیت اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در مورد برنامه‌های این سازمان در راستای حمایت از کالای ایرانی در سال ۱۳۹۷، اعلام کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در سال جاری سه برنامه را به منظور حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار خواهد داد که به ترتیب در بخش صادرات صنایع کوچک، مقوله سخت‌افزار و نرم‌افزاری و نیز فرهنگ‌سازی در میان مردم است.

نجفی با اشاره به اینکه باید از طریق صادرات از توان تولید داخل به منظور ارز آوری به کشورهای هدف استفاده کرد، گفت: کشورهای همسایه به عنوان اصلی‌ترین کشورهای هدف در این رابطه شناسایی شده اند و با همکاری سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط و در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی قصد داریم در این راستا گام برداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به توسعه مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزایی در راستای حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: مدیریت، آموزش و بهره گیری از تکنولوژی توسط تولیدکنندگان از جمله مباحث اصلی مقوله توسعه نرم‌افزاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این بخشی از این وظیفه به دولت مربوط می‌شود تا فضای کسب و کار را مهیا کند و بدین ترتیب سرمایه‌گذار و کارآفرین بتوانند به راحتی فعالیت‌های خود را انجام داده و زنجیره تأمین و توزیع کامل شود.

او ادامه داد: علاوه بر این باید بحث سخت‌افزایی و زیرساختی چه درون شهرک‌های صنعتی و چه بیرون از آن حل شود و مشکلات مربوط به آب، برق، گاز، تجهیزات، نوسازی صنایع و لجستیکی برطرف شود و از این طریق هزینه‌ تمام شده کالا کاهش یافته و تولیدکنندگان توان رقابت داشته باشند.

نجفی فرهنگ‌سازی در میان مردم در راستای ایجاد تعصب نسبت به حمایت از کالای ایرانی را سومین برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و گفت: زمانی که چنین مسئله‌ای توسط مقام معظم رهبری مد نظر قرار می‌گیرد باید بدانیم که یکی از بزرگترین مشکلات ما همین موضوع است و راه حل نجات کشور را باید در حمایت از کالای ایرانی جستجو کنیم، چرا که بدون تحقیق و بررسی چنین مسئله‌ای مطرح نشده است.

در راستای تقویت تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور امسال از سوی مقام معظم رهبری سال "حمایت از کالای ایرانی" نام‌گذاری شده است. لذا در این راستا مجموعه تولید و صنعت به طور مستقیم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و انتظار است که در راستای تحقق این هدف کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و صنایعی که با مشکل مواجه هستند، با رونق تولید همراه شوند و با ظرفیت کامل به چرخه تولید برگردند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 918862

وب گردی

وب گردی