نیویورک تایمز: تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکا به دست طالبان افتاده است

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند تجهیزات نظامی پیشرفته این کشور که قرار بود در اختیار نیرو‌های ویژه افغانستان قرار گیرد، به دست عناصر گروه طالبان افتاده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های آمریکایی گزارش دادند تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکا که قرار بود در اختیار نیروهای ویژه افغانستان قرار گیرد به دست عناصر گروه طالبان افتاده است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد مقامات وزارت دفاع آمریکا معتقدند عناصر طالبان این تجهیزات را یا دزدیده و یا از طریق بازار سیاه خریداری کرده اند. این منابع گفتند این احتمال وجود دارد که این تجهیزات بعدا از طریق طالبان به دست برخی گروه های تروریستی بیفتد و در مناطق درگیری و نبرد خارج از افغانستان به کار گرفته شود.

بر اساس گزارش رسانه، اعضای طالبان با استفاده از دوربین های دید در شب که از این طریق به دست آورده اند، تعداد حملات شبانه خود را از سال 2014 تا 2017 بیش از دو برابر افزایش دادند و از این طریق تعداد افرادی که در این حملات کشته و یا زخمی می شوند نیز سه برابر افزایش یافت.

دوربین های دید در شب از سال 2016 در اختیار افغانستان قرار گرفته است ولی نیروهای امنیتی این کشور جدیدترین مدل های این دوربین ها را هنوز دریافت نکرده اند.

کد خبر: 918883

وب گردی

وب گردی