وظیفه ی دانشگاه است که "ما توانستیم" را در متن جامعه نهادینه کند

مدیر کل امور شاهد ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وظیفه ی دانشگاه است که "ما توانستیم" را در متن جامعه نهادینه کند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین نصیر زاده فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار راهیان نور گفت؛ یکی از ماموریت های مجموعه ی وزارت علوم فعال سازی و نشر فضای ایثار و شهادت در بین دانشجویان است که نقطه عملیاتی آن راهیان نور هست که هر ساله با فعالیت موثر در این عرصه در پی آن هستیم تا بتوانیم به این مسائل دست پیدا کنیم.
در ادامه این گفت و گو را با هم مرور می کنیم:

* تاثیر حضور در راهیان نور و یادمان های هشت سال دفاع مقدس در روحیه کارکنان وزارت علوم که به اینجا می آیند و برمی گردند چیست؟
بصیرت افزایی از مطالبات مقام معظم رهبری است. بصیرت افزایی یک جا بیان است و یک جا نگاه. سعی ما این است که به صورت بیانی بحث های فرهنگی را در دانشگاه ها داشته باشیم و به صورت بصیرتی و دیداری هم اینها را در راهیان نوربیاریم و ببینند. شهدا در مناطق عملیاتی دلها را صاف می کنند. ایستادگی در برابر تهاجم دشمن نیازمند چنین دلهایی است که گره خورده شهدا و راهیان نور باشد.
ما به این موضوع اعتقاد داریم. وقتی همکاران ما با خانواده درراهیان نور حضور پیدا می کنند، فرزندانشان با این نگاه که یک تعداد از جوان های این مملکت که اگر می خواستند زندگی کنند بهتر از ما هم زندگی می کردند ولی جوانی خودشان را تقدیم اسلام و فرمان امام کردند و این مملکت رو توانستند حفظ کنند که امروز ما با ارامش در شهر و دیارشان به تحصیل و زندگیشان برسند، آشنا می شوند.
وقتی این عزیزان به شهر بر می گردند احساس تلکیف می کنند، این حضور، روحیه آنها را یک سال به نوعی شارژ می کند و انسان را حفظ می کند و هر جا حرفی از انقلاب و انقلابی گری می شود این خاطرات زنده می شود و احساس تکلیف می کنند. بعد از بازگشت از این سفرها، دل نوشته های اینها را می گیریم و بسیار شیرین و اثرگذار است.

* درباره "ما توانستیم" شعار سال راهیان نور و نقش وزارت علوم نیز بفرمایید ؟
مجموعه ی ما مجموعه ی علمی کشور است و این شعار خوب را ما باید در جامعه جا بیندازیم. این وظیفه ی دانشگاهیان کشور است که نشر ما میتوانیم و ما توانستیم را در متن جامعه نهادینه کنند.
امروز میتوانیم به دنیا بگوییم که اکر در گذشته می گفتیم ما میتوانیم میگفتند نتیجش!؟ می گوییم ما توانستیم و می گویند چگونه؟ می گوییم الگوی شهدای ما رفنار و ایثار ما، توانست عراق و سوریه را نجات دهد ، داعش را در منطقه ریشه کن کند. اینشعارها بر گرفته از آموزه های انقلاب است و طرح آن اثر دارد و مطمئنا جامعه ی دانشگاهی ما هم برای تحقق این شعار همه کار انجام خواهد داد.

* حرف اخر...
حقیر توفیق داشتم از زمان شکل گیری راهیان نور به عنوان خادم و خدمتگذار حضور داشتم. افتخار همسنکری شهیدان را داشتیم ، افتخار حضور در ازاد سازی خرمشهر حضور داشتیم...
وقتی خود ما هر ساله در این مناطق حضور پیدا می کنیم، مجددا انرژی می گیریم، توان پیدا می کنیم، راه امام و شهدا را با تمام سختی ها ادامه دهیم و خداوند هم عنایت می کند.
منطقه رمضان یک منطقه ی دلی هستش و شهدا خودشان دعوت میکند ، یک سری یادمان ها معروف هستند ولی در عملیات رمضان، رزمندگان با لب تشنه و لب روزه به شهادت رسیدند. مطمئنا خودشان رجوع می کنند و دعوت می کنند و امروز هم به برکت شهدا آمده ایم، خیلی ها از این مسیر عبور می کنند و به طلائیه می روند. خداوند را شاکر هستیم و از این شهیدان مدد میکیریم که مثل اینها در راه ولایت سربازی کنیم.

منبع: راهیان نور

۲۰۱

کد خبر: 918905

وب گردی

وب گردی