وزیر صهیونیست: عادی‌سازی روابط با ترکیه اشتباه بود

وزیر رژیم صهیونیستی با اشتباه خواندن توافق عادی‌سازی روابط با ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور را فردی ضد صهیونیست معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه، عادی‌سازی روابط با این کشور را اقدامی «اشتباه» توصیف کرد.

اردان در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با ضد صهیونیست خواندن «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، گفت: «به گذشته که نگاه می‌کنم، شاید توافق (ازسرگیری روابط با ترکیه) نباید تایید می‌شد».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با اشاره به حمایت‌های ترکیه از حماس، افزود: «باید دربرابر تخاصم و ضدیت اردوغان با صهیونیست‌ها ایستاد. عجیب است که کشوری مانند ترکیه، که به کشتار کُردها و اشغال شمال قبرس می‌پردازد، توسط غرب به عنوان یک دولت مشروع پذیرفته شده است».

این وزیر صهیونیست با ابراز مخالفت با توافق عادی‌سازی مناسبات با ترکیه در سال 2016، گفت: «من از رأیی که (به تایید توافق) دادم ناخرسند هستم...اسرائیل اما نمی‌توانست آن زمان توافق آشتی با یکی از قدرت‌های خاورمیانه را رد کند».

اردوغان روز گذشته در واکنش به کشتار فلسطینیان در تظاهرات «راهپیمایی بازگشت» با تروریست خواندن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود: «هی نتانیاهو! تو اشغالگری...کاری که با فلسطینیان مظلوم می‌کنی را فراموش نمی‌کنیم».

ترکیه و رژیم صهیونیستی که از سال 2010 و درپی حمله نظامیان صهیونیست به کشتی «ماوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه و کشته شدن 10 تبعه ترکیه‌ای؛ روابط دیپلماتیک را قطع کرده بودند، تابستان سال جاری بود که بعد از چند ماه مذاکرات فشرده، توافقنامه‌ای را برای ازسرگیری مناسبات سیاسی امضا کردند.

منبع: فارس

کد خبر: 918908

وب گردی

وب گردی