اعتکاف بهترین فرصت برای اندیشه، خردورزی و نیایش است

استاندار سمنان با بیان اینکه اعتکاف همه ساله مومنان بسیاری را به سوی خود معطوف می کند، گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای اندیشه، خردورزی و نیایش است.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاووشی عصر دوشنبه در دیدار با معتکفان مسجد المهدی سمنان بابیان اینکه اعتکاف بهترین فرصت برای اندیشه، خردورزی و نیایش است، ابراز داشت: اعتکاف و تهذیب نفس تنها مختص به ایام ماه رجب نیست بلکه تمرینی در راستای تقویت تقوا برای طول سال محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه عبادت و نیایش بدون ترس از مسئولان حکومتی یکی از شیرینی‌های پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، افزود: دشمنان اسلام که با پیروزی انقلاب از رسیدن به اهداف خود بازماندند کوشیدند تا از طریق مختلف بر کشورهای مسلمان سیطره پیدا کنند که حضور نسل جوان در مراسم اعتکاف نقشه‌های فرهنگی دشمن را در هم خواهد شکست.

استاندار سمنان بابیان اینکه اعتکاف انسان را از لغزش‌های دنیوی مصون نگاه می دارد، ابراز داشت: اعتکاف فرصت طلایی برای خودسازی و رجوع به فطرت است چراکه فرد از مسیرهای غلط به راه درست رهنمود می‌شود.

چاووشی بابیان اینکه اعتکاف انسان را در بلندای خدمت به امت اسلامی قرار می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این مراسم به صورت داوطلبانه برگزار می‌شود افراد معتکف مصمم بر حضور در خانه حضرت حق شدند و انسان را حاکمیت بر لذت‌های دنیایی رها می کند.

901

کد خبر: 918913

وب گردی

وب گردی