اولویت کاری 8 استان در سال جدید از زبان مسوولین/ از بازسازی خانه زلزله زدگان تا رفع مشکل بیکاری

هشت مقام استانی در رابطه با اولویت کاری خود در استان در سال 97 نظراتی را داشته اند که در گزارش زیر به آن اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، سال گذشته یا همان سال 1396 کشور ایران با اتفاقات خوب و بد بسیاری مواجه بود از زلزله کرمانشاه تا آتش گرفتن کشتی سانچی و در پایان سقوط هواپیمای پرواز تهران- یاسوج که از مهمترین حوادث سال گذشته به شمار می رود.

البته می توان به اتفاقات دیگری از جمله انفجار معدن زغال سنگ یورت آزادشهر در 13 اردبیهشت 96 اشاره کرد که در این حادثه 42 معدنچی جان باختند، و یا واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در اول شهریور ماه سال گذشته نام برد که این واژگونی 9 کشته در پی داشت.

در نیمه دوم سال 21 آبان ماه زمین لرزه ای به شدت 7.3 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند، این زلزله آنچنان سخت و ناگوار بود که 574 نفر از عزیزانمان را از دست دادیم، هنوز از این حادثه و غم از دست دادن مردم عزیزمان را فراموش نکرده بودیم که در 16 دی ماه کشتی فله بر چینی برخورد شدیدی با نفت کش ایرانی سانچی در سواحل شانگهای داشت که متاسفانه در این حادثه هم تمام کارکنان و افرادی که در نفت کش سانچی حضور داشتند دار فانی را وداع گفته و داغ دیگری بر سینه ما بر جای گذاشتند.

آخرین حادثه دردناک که اشک را بر چشمان مردم ایران جاری کرد سقوط هواپیمای ای تی ار تهران- یاسوج در کوه های دنا بود که با توجه به وضعیت بد هوا و سخت بودن برای پیدا کردن اجساد سرنشینیان این هواپیما هنوز تعدادی از اجساد یافت نشده اما به گفته مسوولین هنوز عملیات جست وجو برای یافتن اجساد سرنشینان متوقف نشده است.

در ادامه این اتفاقات خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با برخی از مسوولین استان ها و شهرهای بزرگ کشور گفت وگویی در رابطه با اولویت کاری شان در سال 97 داشته است که اکثرا اولویت کاری خود را در رابطه با ایجاد اشتغال و پیگیری مشکلات محیط زیست عنوان کرده اند؛ به سراغ مسوولین استان کرمانشاه رفتیم و آنها اعلام کردند در سال جاری برنامه های خاصی را برای مردم زلزله زده کرمانشاه خواهند داشت.

در ادامه مشروح گفت وگوهایی که با مسوولین استانی آورده می شود؛

فراهم کردن یک فضای امن برای حضور سرمایه گذاران در استان کرمانشاه

محمدابراهیم الهی تبار در رابطه با اولویت های استانداری کرمانشاه در سال 97 در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در حوزه مسائل امنیتی در رابطه با بازارچه های مرزی انشالله بتوانیم آنها را فعال کنیم . در بحث بازگشایی برخی از مرزها در سال جاری تلاش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در رابطه با موضوع سرمایه گذ اری در استان فعالیت خواهیم کرد تا به شکلی بتوانیم بحث سرمایه گذاری توانمندتر نسبت به گذشته شود و یک فضای امنی را برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم کنیم.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4vlq

ترانزیتی شدن چابهار

باقر کرد با بیان این که چهار پروژه کلان و اساسی در سطح استان در سال جاری در برنامه های حوزه عمرانی استانداری خواهیم داشت، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: اولین برنامه حوزه عمرانی استاندار ترانزیت کردن چابهار است.

وی در توضیح اولویت دوم معاونت عمرانی استانداری گفت: شکل گیری طرح راه آهن که این پروژه هم برای ترانزیت کردن استان سیستان و بلوچستان است ، در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان این که با کمبود آب در سطح استان مواجه هستیم، افزود: با توجه به خشکسالی که در سطح استان سیستان و بلوچستان وجود دارد مدیریت آب اولویت سوم و اصلی استانداری است که متاسفانه سطح عمومی آب های زیرزمینی بسیاری پایین رفته و برای جبران این موضوع برنامه هایی داریم.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4vln

به دنبال ساماندهی وضع فعلی استان ایلام هستیم/از تکمیل پروژه های ملی تا احیا طرح گردشگری

قاسم سلیمانی دشتکی در رابطه با برنامه های استانداری در ایلام در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: یکی از برنامه هایمان در سال جاری تکمیل پروژه های ملی و اساسی استان مانند اجرای طرح احیا و گردشگری است.

وی ادامه داد: کنترل آب های درون استانی در مرزها که حدود 108 هزار هکتار با کمک وزارت جهاد و وزارت نیرو تا پایان 97 به بهره برداری می رسد. تا کنون حدود 38 هزار هکتار توسط دکتر جهانگیری به بهره برداری رسیده و در تلاش هستیم تا این طرح به نتیجه برسد.

استاندار ایلام با اشاره به این موضوع که به دنبال ساماندهی وضع فعلی استان در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی هستیم، افزود: کارخانجات غیرفعال و راکد را تا آنجا که امکان دارد فعال می کنیم.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4vlo

بهره برداری بهینه از آب در استان قزوین

زاهدی با بیان این که بحث آب در سال جاری از اولویت های استانداری است، گفت: میزان بارندگی در استان نسبت به میانگین و همچنین نسبت به سال گذشته کاهش داشته و دشت قزوین طی سال های گذشته با مشکل کاهش آب های زیرزمینی مواجه است. در برنامه های ما, که با همکاری وزارت نیرو و جهاد کشاورزی داشته ایم این است که بهره برداری بهینه از آب داشته باشیم ضمن آن که به کشاورزیمان لطمه وارد نشود.

استاندار قزوین افزود: با همکاری مردم عزیزمان می توانیم به سمت آبیاری و کشت گلخانه ای حرکت کنیم.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4vlp

اشتغال و فقرزدایی مطلق مهمترین اولویت در استان قم است

سید مهدی صادقی در رابطه با اولویت های استانداری در استان قم در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به سیاست های مهمی که دولت دوازدهم در بحث کلی کشور در رابطه با اشتغال و همچنین فقرزدایی مطلق در نظر دارد، این موضوع به عنوان محوری ترین و مهمترین موضوع در دستور کار ما در سال جاری است.

وی با بیان این استان قم یکی از مناطق دارای تنش آبی است، افرود: مساله خشکسالی در این استان خود را کاملا نشان داده و با مدیریت در تعادل بخش آب و حفاظت از منابع آبی و همچنین تغییر الگوی کشت و کاشت نهال های کم آب بر و حفاظت محیط زیست درصدد حل موضوع خشکسالی در استان خواهیم بود.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: yon.ir/SGj80

رسیدگی به مسائل زیست محیطی در دستور کار استانداری خوزستان است

غلامرضا شریعتی در رابطه با اولویت های کاری استانداری در سطح استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: از اولویت هایی که مد نظر داریم تا به آنها رسیدگی شود مسائل زیست محیطی است که یکی از این مسائل بحث ریزگردها و دیگر مساله فاضلاب است.

استاندار خوزستان با بیان این که پیگیری پروژه های آب شرب استان جزو بزرگترین پروژه هایمان است که در حال پیگیری است، افزود: پروژه های اشتغال و همچنین آموزش و پرورش، بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به تحصیل، افزایش رتبه کنکور در دانش آموزان، راه آهن اهواز به اصفهان، فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و همچنین پایدار کردن شبکه و سیستم برق استان از برنامه هایی است که در سال 97 در دستور کار خود داریم.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: yon.ir/RyN2F

ساماندهی پسماندها در استان مازندران در اولویت کاری است

محمد اسلامی با بیان این که در سال 97 کارها باید با شتاب انجام شود در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: اولین بحث در کار استانداری موضوع ساماندهی پسماندها است.

وی ادامه داد: پروژه هایی که در رابطه با ساماندهی پسماندها از گذشته آغاز شده باید توسط فرمانداران و شهرداری هایی که مرتبط هستند مورد پیگیری های پیوسته ای قرار گیرد تا انشالله بتوانیم برای اولین بار استفاده از این پسماندها را برای تبدیل به کمپوست یا حرارتی که از آن برق تولید شود دنبال کرده تا برای استفاده در بخش های دیگر بتوان از آن استفاده کرد.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: yon.ir/V8KMq

توسعه استان بوشهر در اولویت کاری استانداری است

عبدالکریم گراوند در رابطه با برنامه استانداری در سال 97 برای استان بوشهر، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سال جدید پیگیر بحث های توسعه ای استان از جمله بحث اقتصاد مقاومتی هستیم تا بتوانیم موضوع ایجاد اشتغال وهمچنین کسب و کار را برای مردم عزیز استان پیش ببریم و این از برنامه های جدی همراه با نشاط و امید اجتماعی استانداری است.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: yon.ir/vmijQ

بازسازی منازل زلزله زدگان در کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: طبیعتا در سال جاری بخشی از فعالیت ها مساله بازسازی است که به زودی خانه های مردم ساخته و شهری مقاوم تر از گذشته را خواهیم داشت تا اگر خدای ناکرده اتفاقی افتاد دیگر شاهد هیچ خسارت مالی و جانی نباشیم.

وی در پیامی به مردم شهرستان کوهبنان گفت: در جریان بازسازی مسوولین دستگاه های اجرایی در خدمت مردم عزیز هستند.

فرماندار افزود: هر چه سریعتر مردم برای تکمیل پرونده هایشان اقدام کنند زیرا دولت کمک بسیار بزرگی از جمله بودجه ای که برای برای این منطقه در نظر گرفته بودجه خوبی است.

متن این گفت وگو را در ادامه ببینید: yon.ir/xEoQm

901/900

کد خبر: 918933

وب گردی

وب گردی