بیش از هزار جلد کتاب به دانشگاه های جنوب شرق آسیا اهدا شد

رایزن علمی ایران در شرق آسیا از اهدای یک هزار و ۲۰۰ جلد کتاب به دانشگاه های جنوب شرق آسیا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عباس قنبری باغستان گفت: کتاب های اهدایی به دانشگاه های جنوب شرق آسیا جزء کتاب های نفیس ادبی، تاریخی و فرهنگی در مورد ایران است.

وی افزود: این کتاب ها با مشارکت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به سه کشور مالزی، اندونزی و برونئی اهدا شد.

رایزن علمی ایران در شرق آسیا تاکید کرد: این آثار نفیس ایرانی به کتابخانه های مرکزی دانشگاه های بزرگ و مراکز پژوهشی- تحقیقاتی مالزی در ماه های بهمن و اسفند ۹۶ در سراسر این کشور اهدا شد.

قنبری باغستان اظهار داشت: این کتاب ها متعلق به شعرا و مفاخر ادبی ایران در حوزه های مختلف تاریخی، فرهنگی و ادبی کشور به دو زبان به نگارش درآمده است.

وی عنوان کرد: کتابخانه های دانشگاه های یوام، یوپی ام، یوکی ام، یواس ام، یو تی ام، موسسه بین المللی مطالعات پیشرفته اسلامی(IAIS)، مرکز مطالعات پیشرفته در مورد اسلام، تمدن و علم دانشگاه یو تی ام (کاسیس)، دانشگاه یو آی تی ام شاه عالم و دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی از مراکز علمی مالزی بودند که این کتاب ها را دریافت کردند.

رایزن علمی ایران در شرق آسیا خاطرنشان کرد: در گذشته نیز حدود ۵۰۰ جلد کتاب نفیس ادبی، تاریخی و فرهنگی مربوط به ایران به کتابخانه های دانشگاه های اصلی کشورهای اندونزی و برونئی دارالسلام در جنوب شرق آسیا اهدا شده است.

قنبری افزود: توزیع این کتاب ها با همکاری نمایندگان دانشجویان ایرانی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف در کشورهای مالزی، اندونزی و برونئی و با هدف تقویت روابط علمی- فرهنگی صورت گرفت.

منبع:مهر

204

کد خبر: 918966

وب گردی

وب گردی