تعامل سازنده با همسایگان و جهان از سیاستهای اصولی ایران اسلامی است

رئیس جمهور با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه و در دیدار نوروزی جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: مردم ولی نعمت مسوولان و عامل اصلی امنیت و وحدت جامعه هستند و همه تلاش ها باید در راستای خدمت به مردم و ایجاد فضایی امن تر و توام با آرامش و آسایش بیشتر برای آنان باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خواست مردم از دولتی که به آن رای داده اند، تلاش بیشتر برای تقویت رفاه و امنیت است، گام برداشتن در مسیر گسترش بیشتر دسترسی به فضای ارتباطی ، اطلاعات و قدرت انتخاب مردم را ضروری خواند و تاکید کرد: داشتن پیام رسان های ایرانی، توانمند، امن و ارزان که بتوانند مشکل و نیازهای مردم را حل کنند ، بی تردید باعث افتخار همگان خواهد بود و هدف از ایجاد و تقویت نرم افزارها و پیام رسان های داخلی فیلتر و یا مسدود کردن دسترسی ها نباید باشد، بلکه باید با هدف رفع انحصار در پیام رسان ها انجام شود.

روحانی آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی و تدوین محتوای مناسب و خوب برای انتشار در این فضا را نیز ضروری خواند و گفت: فضای مجازی خوب با تولید محتوای خوب، جذاب و مفید و نه صرفا با انحصار و محدود کردن آن ، تامین خواهد شد.

رئیس جمهور تعامل سازنده با همسایگان و جهان را از سیاستهای اصولی ایران اسلامی برشمرد و گفت: با تعامل با همسایگان و جهان ، بی تردید منافع و سود بیشتری عاید کشور می شود و این سیاست بویژه در سال حمایت از تولید کالای ایرانی، بیش از پیش پیگیری خواهد شد.

وی تقویت امید و نشاط در جامعه و ایجاد فضایی مناسبتر برای کار و تولید در سال "حمایت از کالای ایرانی" را وظیفه و مسئولیت سنگین همه مسئولان کشور برشمرد و تاکید کرد: دولت در عرصه ایجاد اشتغال، مبارزه با فقر تا ریشه کنی فقر مطلق و کاهش فاصله میان دهک های پردرآمد و کم درآمد جامعه گامهای ارزنده ای برداشته و این گامها در سال جاری پرشتاب تداوم خواهد یافت.

روحانی در ابتدای این نشست نیز بعث پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را بزرگترین حادثه تاریخ بشریت خواند و تاکید کرد: هیچ حادثه ای به عظمت بعثت پیامبر اسلام(ص) نیست و این رویداد تاریخ ساز راه هدایت را به ما نشان داد .

رئیس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که سال 97 سال برکت و تقویت بیش از پیش امنیت ، توسعه ، برادری و وحدت برای مردم باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۳۰۴

کد خبر: 919049

وب گردی

وب گردی