سلیمی شهردار یاسرپرست ؟/ اخبار ضد و نقیض از تعیین سرپرست برای شهرداری تهران

"مصطفی سلیمی" با ۲۰ رای شورای شهر به عنوان سرپرست موقت شهرداری پایتخت انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز از صبح امروز خبرگزاری ها اخباری در مورد استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران منتشر کردند و پس از آن اخبار ضد و نقیضی در مورد ماندن یا رفتن شهردار پایتخت روی خروجیخبرگزاری‌ها قرار گرفت و در نهایت پس از جلسه غیرعلنی اعضای شورای شهر تهران برای بررسی استعفای محمد علی نجفی از سمت شهرداری پایتخت از یک طرف و از طرف دیگر تاکید شهردار تهران بر استعفا، مصطفی سلیمی با ۲۰ رای شورای شهر به عنوان سرپرست موقت شهرداری تهران انتخاب شد.

گفتنی است در این رأی‌گیری مصطفی سلیمی تنها کاندیدای سرپرستی بود که باکسب ۲۰ رأی موافق و یک رأی سفید تا زمانی که حکم نجفی به عنوان شهردار تهران ابلاغ شود به عنوان سرپرست باقی می‌ماند.

الویری: تاکید ما بر ماندن نجفی‌ است

بر اساس اعلام قبلی قرار بود پس از تعطیلات نوروزی استعفای محمدعلی نجغی شهردار تهران، بررسی شود اما بررسی اخباری که از جلسه شورای شهر می رسید نشان می داد که شهردار تهران استعفای خود را پس نگرفته است و از سویی خبر می رسد که محمد علی نجفی جلسه را ترک کرده است .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تاکید اعضای شورا بر ماندن نجفی خبر داد.

مرتضی الویری در مورد استعفای نجفی گفت: همه اعضای شورای شهر متفق القول معتقدند که نجفی باید بماند.

وی با بیان اینکه تاکید اکثریت بر ماندن نجفی است،‌ گفت: در این جلسه اصلا بحث گزینه‌های دیگر شهرداری و سرپرستی مطرح نشد.

الویری با بیان اینکه اعضای شورای شهر عملکرد نجفی را مثبت ارزیابی می‌کنند، گفت: این بیماری‌ را خیلی‌ها دارند و دلیلی بر استعفا نیست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گزینه‌های سرپرستی و حتی مطرح شدن نامش به عنوان سرپرست گفت: این موضوعات را تکذیب می‌کنم و در این جلسه در مورد این مسائل صحبت نشد.

وی با بیان اینکه تاکید همه اعضا بر این است که نجفی از تصمیم خود منصرف شود، گفت: عملکرد نجفی در شهرداری تهران مثبت بوده است و انتخاب گزینه دیگر به جای نجفی فعلا مطرح نیست.

خلیل‌آبادی : بحث سرپرست در جلسه امروز مطرح نشد


از طرفی حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود در جلسه امروز موضوع استعفا مورد بررسی قرار گرفت و شهردار تهران هم حضور داشت اما بحث سرپرست در جلسه امروز مطرح نشد.

علی اعطا: هنوز استعفای شهردار پذیرفته نشده است

این در حالی است که همزمان، علی اعطا در توئیتی نوشت: آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتخاب سرپرست شهرداری مطرح می‌شود، درست نیست.

وی نوشت: هیچ گزینه‌ای مطرح نیست چرا که هنوز استعفا در جلسه شورا مورد گفت‌وگو و پذیرش قرار گرفته نشده است.

زهره حاجیان

700

کد خبر: 919067

وب گردی

وب گردی