تصادفات در سیستان و بلوچستان، 37 درصد کاهش داشته است

بر اساس آمار مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در ایام نوروز امسال تعداد کشته شدگان در صحنه ی تصادف در سیستان و بلوچستان، 37 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از 24 اسفند ماه تا صبح 14 فرودین ماه، 17 نفر در صحنه ی تصادف در محور های سیستان و بلوچستان کشته شدند .

راشدی با اشاره به افزایش 5 درصدی آمار تصادفات در محور های سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت، 371 تصادف در محور های این استان به ثبت رسیده است که در این حوادث 528 نفر مصدوم شدند.

وی اظهار داشت: در حریم شهر ها هم 458 فقره تصادف رخ داده است که افزایش 13 درصدی را نشان می دهد اما آمار کشته شدگان تصادفات شهری با دو کشته، 50 درصد کاهش داشته است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین گفت: در مدت تعطیلات نوروزی هزار و 735 مراجعه کننده به ایستگاه های سلامت در ورودی شهرهای داشته ایم که 89 نفر به بیمارستان معرفی شدند.

همچنین جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان از افزایش 16 درصدی حجم مسافرت های نوروزی و کاهش 21 درصدی تصادفات فوتی در طرح نوروزی پلیس استان خبر داد.
سرهنگ احمد طاهری ، افزود: برخلاف افزایش 16درصدی تردد ها در سطح جاده های استان خوشبختانه امسال شاهد کاهش 21درصدی تصادفات فوتی در سطح استان بودیم که این امر نشان از ارتقاء فرهنک ترافیکی شهروندان و مسافران نسبت به سال های گذشته است.
این مقام انتظامی با اشاره به کاهش 13 درصدی تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل تاکید کرد: همچنین وقوع سرقت ها در این مدت 15 درصد کاهش داشته است.

کد خبر: 919093

وب گردی

وب گردی