پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی تعرفه وارادات صنایع دستی اعمال نشد/ در سال ۹۷ باید جوانگرایی را افزایش دهیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای جلوگیری از ورود صنایع دستی خارجی به کشور تنها راه افزایش تعرفه واردات است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر مونسان درباره واردات صنایع دستی خارجی به کشور گفت: موضوع وارد صنایع دستی چینی در حوزه اختیارات ما نیست و در اختیار وزارت صنعت است. به وزیر صنعت نامه نوشته و درخواست کردیم تا تعرفه واردات صنایع دستی به کشور 25 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اعمال نشدن این افزایش تعرفه گفت: موضوع وقتی به صحن دولت آمد، افزایش اعمال نشده بود. به ما قول دادند که افزایش ده درصدی را اعمال کنند. امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی درباره حمایت از صنایع دستی کشور درباره حضور محسوس خارجی های در بازار اظهارکرد: ما نمی توانیم مانع ایجاد فروشگاه شویم و باید با بالا بردن تعرفه واردات، ورود صنایع دستی به کشور را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: تیر چینی‌ها در قلب بازار صنایع دستی نوروز/ پس از راه اندازی هتل‌های غیرمجاز نوبت به فروش صنایع دستی رسید

وی درباره کمبودهایی که در سفرهای نوروزی خود مشاهده کرده و هدف گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای رفع آنها خاطرنشان کرد: چند شهری که من سفر کردم، با وجود ایرادهای که گرفتم، وضعیت راضی کننده و از پیش بینی های من بهتر بود. چند هتلی که حضور داشتم، وضعیت خوبی داشتند و سطح هتل داری ما بالا رفته است. مدیران هتل با عشق پای کار بودند و تاثیرات آن قابل دیدن بودن بود.

معاون رئیس جمهور درباره هدف گذاری های این سازمان برای سال جدید اذعان کرد: در سال 97 باید مشارکت دستگاه های دیگر را بیشتر کنیم. به طور مثال راه آهن همکاری را شروع کرده و سفرهای ریلی و گردشگری ریلی آغاز شده است. اکنون به دنبال این هستیم که با همکاری معادن را هم وارد چرخه گردشگری کنیم. هر بخشی می تواند در این زمینه همکاری کند.

وی افزود: همکاران من باید از فضای بسته پیرامون خود خارج شوند و فکر نکنند که تنها ما هستیم. هر مدیر کلی که بتواند مشارکت دستگاه های بیشتری را جلب کند در ارزیابی های ما به عنوان عملکرد مثبت ثبت خواهد شد.

مونسان با اشاره به نقش خلاقیت در حوزه گردشگری اذعان کرد: کارهای خلاقانه باید شروع شود تا هم ایجاد شغل و درآمد کند و هم برای گردشگر رضایت بیشتری حاصل شود. علاقه مندی هایی بین گردشگران وجود دارد که ما به راحتی می توانیم آنها را پاسخ دهیم و ضمن جلب رضای گردشگری، ایجاد درآمد کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نیاز جوانگرایی در این سازمان بیان کرد: جوانگرایی را باید افزایش دهیم زیرا جوانان خلاق تر و سریع تر هستند و می توانند به این حوزه کمک کنند.

میزان ۷۰۵

کد خبر: 919152

وب گردی

وب گردی