نیاز به عزم مسئولان برای حمایت از تولیدات داخلی داریم/ کافی‌بودن قوانین برای حمایت از تولیدات داخلی

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان گفت: به اندازه کافی در سطح کشور، قوانین برای حمایت از کالاهای ایرانی وجود دارد و فقط عزم مسئولان برای اجرای این قوانین و نظارت بهینه در کنار همراهی مردم در این بخش نیاز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید کمال‌الدین شهریاری، در خصوص نام‌گذاری امسال رهبری به حمایت از کالاهای ایرانی، در طی چند سال گذشته، اظهار داشت: رهبری با تاکید بر محور اقتصاد، شعارهای در ابتدای نوروز مطرح می‌فرمایند تا به عنوان یک نقشه راه در طول سال مورد توجه دولت‌مردان و مردم قرار گیرد.

او افزود: امسال نیز در ادامه مباحث اقتصادی با بن‌مایه اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالاهای ایرانی را به عنوان مکمل شعار سال‌های گذشته مطرح فرمودند که از ابعاد مختلف قابل بررسی و عملیاتی است.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول سال شاهد خروج ارز در حوزه تامین کالاها و نیازهای مردم از کشور هستیم که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن چندان ضرورتی ندارد و در سطح کشور به وفور یافت می‌شود.

شهریاری ادامه داد: اگر میزان ارزی که سالانه از کشور خارج می‌شود وارد بازار کسب و کار و رونق تولیدات داخلی شود، ضمن این که سبب رشد شاخص‌های اقتصادی کشورمان می‌شود ایجاد اشتغال پایدار را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس و دولت در کنار همدیگر می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب، ضمن این که فضایی برای استفاده کالاهای ایرانی را در جامعه مهیا کنند به رشد کمی و کیفی تولیدات ایرانی نیز پرداخته و با اهرم‌های نظارتی در مجلس و قدرت اجرایی دولت زمینه ارتقاء سطوح کیفی محصولات ایرانی را ارتقاء دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته نیاز است که در کنار این اتفاقات، نگرش مردم نسبت به کالاهای با کیفیت ایرانی نیز تغییر یابد و ذائقه خود را با کالاهای ایرانی هم‌ساز کنند.

شهریاری عنوان کرد: هیچ کشوری قادر به توسعه همه‌جانبه و متوازن نیست مگر این که به بازارهای داخلی توجه کرده و مردم را بی‌نیاز به استفاده از تولیدات خارجی کند.

او در خصوص ضرورت نیاز به قوانین جامع برای استفاده از تولیدات داخلی ، گفت: به اندازه کافی در سطح کشور، قانون برای حمایت از کالاهای ایرانی وجود دارد و فقط عزم مسئولان برای اجرای این قوانین و نظارت بهینه در کنار همراهی مردم در این بخش نیاز است تا شاهد جایگزینی کالاهای ایرانی به جای کالاهای خارجی در زندگی مردم باشیم.

منبع: فارس

402

کد خبر: 919301

وب گردی

وب گردی