الو آتش نشانی ؟/ تماس ۵ هزار و 67  مزاحم تلفنی در تعطیلات نوروز با آتش نشانی همدان

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان اعلام کرد: آتش نشانان ۱۲۵ همدان از آغاز سال ۹۷ تا پایان روز سیزدهم فروردین۱۲۱ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق انجام دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳درصد افزایش داشته است

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا بیاناتی بیشترین تعداد عملیات های امداد و نجات محبوس شدن در آسانسور، محبوس شدن در اماکن مختلف، امداد ونجات در تصادفات و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیاء مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه68 مورد از عملیات های انجام شده با رشد 75 درصدی نسبت به ۳۵ عملیات مدت مشابه سال گذشته در حوزه امداد و نجات بوده است افزود: بیشترین تعداد عملیات های امداد و نجات محبوس شدن در آسانسور، محبوس شدن در اماکن مختلف، امداد ونجات در تصادفات و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیاء مختلف بوده است.

وی با اشاره به اینکه 19 مورد عملیات امداد و نجات در زمان وزش باد و طوفان انجام شده است اظهار کرد: سقوط اجسام، کنده شدن شیروانی و تابلوهای اطلاع رسانی و شکستن درختان از جمله حوادثی بود که در زمان وقوع طوفان آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از افزایش 212 درصدی حوادث آتش سوزی در 13 روز نخست سال نسبت به ۱۷ عملیات مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: طی این مدت آتش نشانان 53 عملیات اطفاء حریق شامل پوشش گیاهی، باغات و فضای سبز، اماکن مسکونی، وسایل نقلیه و.. انجام داده اند.

وی با بیان اینکه کارشناسان واحد آموزش و پیشگیری سازمان در13 روز نخست سال 53 بار از مراکز اسکان مسافران بازدید کرده اند گفت: در این بازدیدها علاوه بر آموزش اصول ایمنی 42 دستورالعمل طرح ایمنی صادر و ابلاغ شده است.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به برقراری 6669تماس با سامانه 125 در 13 روز نخست سال تصریح کرد: از این تعداد 121تماس منجر به عملیات، 32 مورد تماس جهت دریافت مشاوره، 1449 تماس اشتباه و متاسفانه 5067 مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

700

کد خبر: 919317

وب گردی

وب گردی