پایان نزاع و درگیری ۲ طایفه با تلاش شورای حل اختلاف شوش

رئیس دادگستری شوش گفت: نزاع و درگیری دوساله بین دو طایفه از این شهرستان با تلاش و وساطت دادگستری، دادستانی و شورای حل اختلاف سران عشایر این شهرستان به صلح و سازش رسید.

به گزارش ایسکانیوز صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش گفت: نزاع و درگیری دوساله بین دو طایفه از این شهرستان با تلاش و وساطت دادگستری، دادستانی و شورای حل اختلاف سران عشایر این شهرستان به صلح و سازش رسید.


وی افزود: در سال ۱۳۹۵ نزاع و درگیری و کشته شدن یک نفر و ایجاد ضرب جرح عمدی بین دو طایفه در منطقه چعب از توابع شهرستان شوش و وارد آمدن خسارات به یکدیگر صورت گرفت که با وقوع این درگیری این ۲ طایفه ۲ سال در تب کینه و انتقام و دشمنی می‌سوختند.


این مقام قضایی اضافه کرد: در ادامه این درگیری‌ها تعداد زیادی از افراد این طایفه مهاجرت کردند تا اینکه با وساطت و تلاش فراوان و بی وقفه دادگستری، دادستانی و اعضاء شورای حل اختلاف سران عشایر این شهرستان و برگزاری جلسات متعدد، با حضور ریش سفیدان، معتمدان و سران طوایف بعد از ۲ سال کینه و دشمنی بین این ۲ طایفه، با صلح و سازش این پرونده مختومه شد و دو طرف لذت بخشش را بر انتقام برگزیدند و درحضور کلام خدا هم قسم شدند که برای همیشه دشمنی را کنار بگذارند و هم عفو و بخشش را به فرزندان خود یاد دهند و هم صلح و آرامش را به خانواده هایشان بازگردانند.

جعفری چگنی در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضاء شورای حل اختلاف اظهار داشت: خوشبختانه شورای حل اختلاف توانسته با درایت، تلاش و پیگیری‌های مستمر در امر صلح و سازش نقش موثری ایفا کند و لازم است بزرگان و معتمدان با شورا‌های حل اختلاف همکاری کنند.

میزان

700

کد خبر: 919321

وب گردی

وب گردی