در تحقق شعار سال ،دستگاه‌ها و صنایع برای حل مشکلات خود به دانشگاه‌ها اعتماد کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با تشکیل کار تحقیقاتی و پژوهشی در تولید محصولات ایرانی و همچنین ارتقای کیفیت کالاها نقش موثر داشته باشند، به شرطی که دستگاه‌های دولتی و صنایع به این مراکز اعتماد کنند.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر سیداحمد معتمدی ضمن اعلام این مطلب به نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) اشاره کرد و افزود: طبیعتا مسائلی که در مورد کالاهای داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد، کیفیت و دوم وجود کالای ایرانی در داخل بازار است، چرا که الزاما اگر کالایی در بازار وجود نداشته باشد و یا کیفیت کالای موجود پایین باشد، مردم ناخودآگاه به مصرف کالای خارجی تمایل پیدا می‌کنند. بنابراین دانشگاه‌ها می‌توانند در ارتقای کیفیت و همچنین تولید کالای داخلی نقش موثری ایفا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و صنایع برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به دانشگاه‌ها اعتماد کنند، تصریح کرد: مطمئنا دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های فنی و مهندسی این توانایی و پتانسیل را دارند که با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی به رفع نیاز دستگاه‌ها و صنایع در زمینه تولید محصولات جدید و ارتقای کیفیت کمک کنند، چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و نوآوری نیز با همین هدف شکل گرفته‌اند، اما لازمه موفقیت در این زمینه نیازمند اعتبار دستگاه‌های دولتی و صنایع برای کار تحقیقاتی دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر آموزش با کیفیت بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به منظور نقش‌آفرینی در تولید محصولات جدید برای تاثیرگذاری در رفع چالش‌های جامعه، گفت: در واقع اگر دانشجویان در دوران تحصیل خود با کیفیت بالایی آموزش ببینند، بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات جامعه به طور کارآمدتری ظهور کنند. بنابراین دانشگاه‌ها نقش بسیار کلیدی در تحقق شعار سال دارند.

دکتر معتمدی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا،خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدماتی نظیر وزارت ارتباطات، راه و شهرسازی، کشاورزی، نیرو، نفت و سایر صنایع که هم مصرف بالای خدمات دارند و هم خدمات زیادی در اختیار مردم قرار می دهند، می‌توانند برای حل مسائل و مشکلات خود به دانشگاه‌ها مراجعه کنند. قطعا دانشگاه‌ها با تشکیل تیم‌های تحقیقاتی می‌توانند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشند.

204

کد خبر: 919340

وب گردی

وب گردی