شفر: از صعود پرسپولیس به مرحله حذفی لیگ قهرمانان خوشحال شدم/ خیلی‌ها فکر می‌کردند از گروه‌مان در آسیا صعود نمی‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: یادم هست قبل از بازی رفت با الریان شاید خیلی‌ها می‌گفتند در گروه مرگ قرار داریم و از این گروه صعود نمی‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر مشکی‌پوشان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر اظهار داشت: ابتدا باید در مورد بازی قبل‌مان حرف بزنم، چرا که بعد از بازی به خاطر هیجان زیاد کامل نمی‌شود حرف زد. در مورد عملکرد تیمم بسیار خوشحالم. یادم هست قبل از بازی رفت با الریان شاید خیلی‌ها می‌گفتند در گروه مرگ قرار داریم و از این گروه صعود نمی‌کنیم.

وی افزود: نمی‌دانم چه تعداد از اصحاب رسانه گفتند که که تیم ما از گروهش بالا می‌آید یا نه اما تیم ما الان سخت تمرین می‌کند. در دیدار قبلی تعدادی مصدوم داشتیم اما باید تعریف و تمجید از تیمم داشته باشم. امید ابراهیمی بازیکنی است که می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و تیم را به سطح بالایی برساند. روزبه چشمی را در هر پستی می‌گذاریم هیچ‌گاه نمی‌گوید که فقط این پست بازی می‌کند. او را یک بار دفاع و یک بار هافبک می‌گذاریم و هواداران هم از عملکرد او خوشحال هستند. زمانی که من آمدم ارزش آرمین سهرابیان در ترانسفرمارکت چیزی در حدود 50 هزار دلار بود ولی الان نزدیک به 300، 400 هزار دلار رسیده است. همه بازیکنان باتمرکز کار کرده و باید مرحله به مرحله جلو برویم.

وی با اشاره به دیدار فردای تیمش تصریح کرد: برای ما مهم این است که رتبه دوم جدول باشیم. باید ببینیم کدام بازیکن مصدوم است و کدام بازیکن خسته. این را بگویم اگر تیم مقابل ما بازنده شود، کسی نمی‌گوید چرا باخت؟ اما اگر مقابل استقلال نتیجه بگیرد همه تعجب می‌کنند. بنابراین ما بازی سختی داریم و نه تنها با 80 درصد بلکه باید با صد درصد تمرکز وارد زمین شویم. همانطور که گفتم به خاطر بازی‌های پرتعداد بازیکنان خسته هستند. امیدواریم هواداران فردا به ورزشگاه بیایند و حمایت کنند.

شفر با بیان اینکه خوشحال است پرسپولیس راهی دور بعد لیگ قهرمانان آسیا شده است اضافه کرد: برای فوتبال ایران خیلی خوب است که نمایندگان بیشتری راهی مرحله بعد شوند و امیدوارم این اتفاق برای ذوب‌آهن هم رخ دهد. نه تنها برای فوتبال ایران بلکه برای بازیکنان ایرانی هم خوب است که مراحل بالاتر از لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کنند. همچنین برای تراکتورسازی هم که نتوانست از گروهش صعود کند آرزوی موفقیت می‌کنم. طبیعی است ما در مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا با ذوب‌آهن روبرو شویم اما جدا از این مسئله اعتقاد دارم برای کلیت فوتبال ایران خوب است که تیم‌های بیشتری در مرحله حذفی حضور داشته باشند.

سرمربی استقلال در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا نگران این نیست که شاگردانش برای بازی فردا دچار غرور شده و حریف را دست کم بگیرند، عنوان کرد: من امروز صبح جلسه آنالیزی که با بازیکنان داشتیم به آنها گفتم حتی اگر 80 درصد توان خود را فردا به کار بگیرند، نمی‌توانند مشکی‌پوشان را شکست دهند بلکه باید صد درصد توان خود را در این بازی بگذارند. به آنها گفتم اگر هم بازیکنی در زمین خسته شد، مشکی وجود ندارد ما او را تعویض می‌کنیم، ضمن اینکه هیچ بازیکنی نباید برای خوشامد رسانه‌ها یا هواداران بازی کند. بلکه باید با با تمام وجودش بدون غرور در زمین تلاش کند.

شفر در مورد اینکه گفته می‌شود شایعه شده مسئولان باشگاه استقلال از او خواسته‌اند که با برخی از دستیارانش قطع همکاری کند یا دستیارانی داشته باشد که ارزان‌قیمت باشند، گفت: در مورد شایعاتی که گفتید خبر ندارم. مشخص است وقتی می‌خواهید در آسیا موفق باشید یا در مسابقات فرمول یک خوب رانندگی کنید با ماشین مدل پایین نمی‌توانید موفق باشید. من از عملکرد دستیارانم خوشحالم و آنها در سطح بالایی کار می‌کنند. چرا در آسیا اول هستیم چون سخت کار کرده‌ایم. اگر باشگاه نمی‌تواند مربیان خوبی داشته باشد و به سطح پایین برود آن مسئله دیگری است. پرسپولیس شاید دستیاران بیشتری داشته باشد و من شرایط آنها را نمی‌دانم اما عملکرد ما خوب بوده است. در رسانه‌های شما هم وقتی کسی خوب ننویسد و خوب نخواند، نمی‌تواند موفق باشد. قبل از اینکه من بیایم شاید تعداد دستیاران کادر فنی بیشتر از الان بود و حتی گرانتر و شاید اگر من نمی‌آمدم استقلال در مسیر پایین‌تر هم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه با حضور سانیاک، کولی و ساشا پسرش مخالفت کرده و آیا در جلسه مدیران باشگاه با او چنین درخواستی از او شده گفت: من هرگز نمی‌توانم صحبتی که با رئیس باشگاه و مسئولان باشگاه انجام داده‌ام را در رسانه‌ها بگویم. ما در مورد مسائل داخلی صحبت کردیم و نمی‌توانم بگویم چه صحبت‌هایی رد و بدل شده است. این صحبت‌ها مثل راز است. در رابطه با شایعات باید بگویم استقلال تیم بزرگی است و طبیعی است که شایعات به وجود بیاید. در هیچ تیمی این همه شایعه ندیده بودم و الان به این شایعات می‌خندم. اگر 40 ساله بودم شاید عصبی می‌شدم ولی الان می‌خندم و برایم اهمیتی ندارد.

وی در این باره اضافه کرد: من می‌خواهم در اینجا در مورد دستمزد مربی بدنساز قبل استقلال صحبت کنم که رقم آن از رقم دستمزد دستیاران فعلی من بیشتر بود، اگر چه تیم هم مشکل بدنی داشت، البته دیگر نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم و فقط باید به بازی فردا فکر کنیم که بسیار مهم است. از من در مورد همه چیز حتی خانواده‌ام سوال کنید اما در مورد شایعات نپرسید.

شفر راجع به اینکه چرا از بویان در ترکیب اصلی استفاده نمی‌کند، خاطر نشان کرد: اول اینکه ترکیب ما برای بازی فردا مشخص نیست و حتی شاید امکان دارد از ترکیب بازی الریان استفاده و شاید هم یکی دو تغییر در آن ایجاد کنم. اینطور نیست که چون قرار است با یک تیم ته جدولی بازی کنیم یک ترکیب کاملا متفاوت را به زمین بفرستیم. من هرگز اینطور فکر نمی‌کنم و برای همه حریفانمان احترام زیادی قائلم. در مورد بویان باید بگویم او به عنوان بازیکن تعویضی به میدان بیاید بهتر است تا اینکه از ابتدا بازی کند و تعویض شود. او نیاز به بازی بیشتری دارد تا خودش را نشان دهد. طبیعی است که همه از این بازیکن انتظار دارند و او نیز می‌خواهد خودش را به مربیان، همی‌تیمی‌هایش، هواداران و رسانه‌ها نشان دهد و برای این کار نیاز به اعتماد به نفس بیشتری دارد. در مورد بوبان باید بگویم که او بازیکن بسیار خوبی است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان در پاسخ به سوال عجیب یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر او جوان بود در حال حاضر به جای کدامیک از بازیکنان استقلال به میدان می‌رفت عنوان کرد: من در دوره خودم در پست‌های مختلفی بازی می‌کردم، هافبک، مهاجم، اما در شرایط فعلی اینقدر بازیکن خوب در استقلال داریم که نیازی به استفاده از من نباشد.

601

کد خبر: 919431

وب گردی

وب گردی