در سایه ولایت زمینه اعتلای بیشتر نظام مقدس اسلامی را فراهم کنیم

آیت الله قربانی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری وحدت یکی از مهم ارکان نظام اسلامی است،گفت: همه ما باید در سایه ولایت و با همکاری و تعامل زمینه اعتلای بیشتر نظام مقدس اسلامی را فراهم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله قربانی در مراسم تودیع و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که بعدازظهر پنج شنبه در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: زمان مسئولیت ها همیشه کوتاه و زودگذر است.

وی با بیان اینکه باید از این فرصت در راستای خدمت رسانی به مردم نهایت استفاده را کرد، افزود: مسئولان باید بدانند این جایگاه همیشگی و دائمی نبوده و باید از آن در راستای خدمت به مردم نهایت استفاده را کنند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ سال به دستور مقام معظم رهبری و به عنوان نماینده ایشان در این استان خدمت کردم، گفت: حدود ۷۰ سال است که به عنوان یک طلبه در جامعه حضور داشته و در حوزه های مختلف مشغول به خدمت رسانی بوده ام اما اکنون دیگر توان ادامه این مسئولیت را ندارم.

وی با بیان اینکه از چند ماه گذشته به دلیل عارضه بیماری توان شرکت در نمازجمعه و اقامه نماز را ندارم، خاطرنشان کرد: طی نامه ای به مقام معظم رهبری و شرح حال برای ایشان خواستار تعیین شخصی به عنوان جایگزین شدم.

قربانی در ادامه بر حمایت خود از شخص انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری وحدت یکی از مهم ارکان نظام اسلامی است، ادامه داد: همه ما باید در سایه ولایت و با همکاری و تعامل زمینه اعتلای بیشتر نظام مقدس اسلامی را فراهم کنیم.

آیت الله قربانی با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در استان گیلان، افزود: طی سال های مسئولیت خود تلاش کرده ام با کمک خیران گام های موثری برای رفع محرومیت و مشکلات نیازمندان استان بردارم .

به گفته وی ساخت ۶۲۷ واحد مسکونی، ساخت حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) بخشی اقدامات انجام شده در این سال ها است.

توسعه و رشد گیلان در سایه همگرایی و تعامل بیشتر

در ادامه این مراسم نیز استاندار گیلان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حدود دو دهه حضور آیت الله قربانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: ایشان در مدت حضور خود در این مسئولیت نقش پدرانه و دلسوزانه برای استان گیلان ایفا کردند.

مصطفی سالاری به برخی از اقدامات آیت الله قربانی نیز اشاره کرد و افزود: آیت الله قربانی با توجه به تجربیات و سوابق ارزنده شان همیشه از افتخارات ارزشمند گیلان محسوب می شوند.

وی به وجود بزرگانی همچون آیت الله بهجت و آیت الله احسانبخش و سایر بزرگان و عالمان دینی، فرهنگی، سیاسی در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: باید با همگرایی و تعامل بیشتر با توجه به مواهب الهی موجود در این استان برای توسعه و گسترش این استان گام های بهتری را برداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه آثار ارزنده ای از آیت الله قربانی به یادگار مانده است، تصریح کرد: آثار ایشان بخشی از شناسنامه و هویت استان گیلان است.

901

کد خبر: 919467

وب گردی

وب گردی