هشدار ترکیه به فرانسه درباره منبج

بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر انتقال نیرو از فرانسه به منبج ،ترکیه با موضع گیری در این مورد به پاریس هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، ترکیه روز پنجشنبه به فرانسه هشدار داد با اعزام نیرو به شهر منبج سوریه، «اشتباهاتی را که آمریکا مرتکب شده، تکرار نکند». آنکارا تهدید کرده است برای بیرون راندن نیروهای ی پ گ، به شهر منبج حمله می کند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پس از دریافت اخباری در خصوص حضور نیروهای فرانسوی در منبج برای حمایت از نیروهای ی پ گ، به فرانسه در این باره هشدار داد.

نظامیان آمریکایی نیز در شهر منبج مستقر شده اند. این شهر پیش از این مقر تروریست های داعش بود. نیروهای سوریه دموکراتیک سال 2016 این شهر را از داعش پس گرفتند.

بنا بر اعلام گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، نزدیک به 350 نظامی وابسته به نیروهای به اصطلاح ائتلاف آمریکایی که اکثر آنها آمریکایی و فرانسوی هستند، هم اکنون در منبج حضور دارند. این گروه اعلام کرد در پی تهدیدهای رجب طیب اردوغان برای حمله به منبج برای بیرون راندن شبه نظامیان ی پ گ از این شهر، ائتلاف آمریکایی نیز طی روزهای گذشته نیروهای کمکی را که به ویژه آمریکایی و فرانسوی هستند به این شهر اعزام کرده است.

کالین در کنفرانس خبری امروز گفت: در گفتگوها با همتایان فرانسوی خود، آنها گفتند اعزام نظامیان فرانسوی به منبج در دستور کار فرانسه نیست و نباید به اخبار رسانه ها اعتماد کرد. وی افزود: این پیام ما به مقامات فرانسوی است: «اشتباهی را که آمریکایی ها مرتکب شدند انجام ندهید».

کد خبر: 919475

وب گردی

وب گردی