در حوزه سلامت حمایت از داروی تولید داخلی بسیار مهم است/باید کیفیت داروی ایرانی افزایش پیدا کند

حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت با این مراجع عظام تقلید، رهنمودهایی در خصوص طب سنتی و لزوم حمایت از کالای ایرانی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار وزیر بهداشت گفت: جمعی از مدعیان طب اسلامی به دیدار ما آمدند اما به آنها گفتم چیزی به نام طب اسلامی نداریم و باید از طب سنتی حرف بزنید چون اسلام، طب نیاورده است.

وی تصریح کرد: در روایات و احادیث اهل بیت(ع) چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و برخی با یک مشت خرافات، به اسلام و طب سنتی آسیب می زنند.

این مرجع عالیقدر ضمن تاکید بر لزوم تحقق شعار امسال، گفت: در حوزه سلامت، حمایت از داروی تولید داخلی بسیار مهم است و باید کیفیت داروی ایرانی، افزایش پیدا کند.

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در دیدار دکتر هاشمی گفت: تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری، حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد، بسیار مهم است و باید در حوزه تجهیزات پزشکی و داروی ایرانی، کیفیت محصولات به قدری بالا برود که بتوانیم عزتمندانه با سایر کشورهای دنیا، رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: اسلام به تمام ابعاد زندگی مردم توجه دارد و راهنمایی های اهل بیت(ع) بیشتر عمل است تا اینکه درمان باشد.

این مرجع عالیقدر گفت: برخی افراد از عنوان طب اسلامی سوء استفاده می کنند که وزارت بهداشت باید با آنها برخورد کند.

وی افزود: طب در اسلام یعنی توجه به سبک زندگی سالم، توصیه به بهداشت، ورزش و تحرک فیزیکی؛ طب در اسلام بیشتر عمل به رفتارهای بهداشتی است اما متاسفانه در این فضا، دکان هایی به وجود آمده که باید وزارت بهداشت بر آنها نظارت کند.

701

کد خبر: 919519

وب گردی

وب گردی