مهم ترین برنامه وزارت علوم ساماندهی آموزش عالی در سال جاری است

وزیر علوم از اجرای جدی طرح ساماندهی آموزش عالی در سال جاری خبر داد و گفت: طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا اجرا می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر منصور غلامی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه تهران گزارشی از فعالیت های وزارت علوم در حوزه های مختلف ارایه و تأکید کرد: یکی از برنامه های مهم که وزارت علوم با جدیت دنبال می کند، طرح ساماندهی آموزش عالی است.

وی در ادامه توجه به مساله اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دیگر برنامه های مهم وزارت علوم برشمرد و گفت: در این راستا اجرای طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شده و در دانشگاه های دیگر نیز به انجام خواهد رسید.

وزیر علوم سوق دادن دانشگاهها به ماموریت ها و وظایف اصلی و تخصصی خود در قالب طرح ماموریت گرایی را از دیگر دستورکارهای این وزارتخانه عنوان و تاکید کرد: برای اجرای موفق این برنامه ها حتما باید مسئولان اجرایی و استانی همکاری و همگامی لازم را با وزارت علوم داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نیز در این دیدار اقدامات انجام شده در وزارت علوم را امیدوارکننده توصیف کرد و اظهار داشت: اجرای مطلوب طرح ساماندهی آموزش عالی مبتنی بریک نقشه راه دقیق و زمان بندی شده فارغ از فشارها و مطالبات نابجا برخی افراد و گروه ها را خواستار شد.

وی همچنین بر لزوم نگاه علمی به مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور را یادآور شد و افزود: دانشگاه ها باید بیش از پیش وارد میدان شوند و برای برون رفت از مشکلات موجود کشور راهکارهای علمی و اجرایی دقیق ارائه دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،در ادامه این نشست، معاونان وزیر گزارشی از حوزه‌های تحت مسئولیت خود ارائه کردند.

منبع:ایسنا

204

کد خبر: 919533

وب گردی

وب گردی