پیشرفت های پزشکی ایران مانع از اعزام بیماران به خارج می شود

 رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان، خواستار جلب رضایتمندی بیشتر مراجعان به نظام پزشکی شد.

به گزارش ایسکانیوز ،ایرج فاضل اظهار کرد: امیدوارم سال جدید برای یکایک اعضا و کارکنان نظام پزشکی سالی توام با شادی و تندرستی بوده و مشکلات اعضای سازمان با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های ذی ربط برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی وارد رشته پزشکی می‌شوند که از ضریب هوشی بالایی برخوردارند، ادامه داد: در این رشته پزشکان سخت‌ترین دوره‌ها و امتحانات را از نظر تحصیلی گذرانده تا بتوانند به مردم خدمت رسانی کنند، بنابراین چنین رشته‌ای نیاز به نظارت مستمر و پایش دارد که بخشی از آن بر عهده نظام پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تصریح کرد: بکارگیری پزشکان در قالب خدمات اجباری بدون رفع نیاز‌های مالی و معنوی آن‌ها و همچنین عدم پرداخت حقوق و دستمزد قانونی از جمله عوامل موثر بر دلسردی و شاید مهاجرت آن‌ها به خارج از کشور باشد.

فاضل ادامه داد: پزشکی در ایران پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به جایی رسیده ایم که دیگر لازم نیست بیماران برای دریافت خدمات درمانی خود به خارج از کشور بروند؛ بنابراین لازم است وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط با سلامت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات حوزه سلامت، پزشکان و بیماران به کار گیرند.

وی افزود: جامعه پزشکی تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهد و ما نیز در سازمان نظام پزشکی باید با سرعت و تلاش بیشتری در ارائه خدمات به پزشکان و مراجعان انجام وظیفه کنیم و اگر هم انجام برخی از کار‌ها برای مراجعه کنندگان ممکن نیست باید با رضایت و خشنودی از این سازمان خارج شوند.

701

کد خبر: 919598

وب گردی

وب گردی