نمی توان هم به آمریکا گرایش داشت هم مدافع اسلام بود

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:لازم است در کنار حافظان و قاریان قرآن کریم، افرادی متخصص در معانی و تفسیر کلام وحی نیز تربیت شوند

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف ومسئولان برگزاری سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به فعالیت‌های این سازمان، آن را یکی از عالی ترین اقدامات دانست و اظهار کرد: در حدیث نبوی آمده کسی که علم قرآن دارد، نعمتی در اختیارش قرار گرفته که فضیلتی بالاتر از آن در اسلام وجود ندارد.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه این توفیق را یافته که در مسیر قرآن و فعالیت‌های مربوط به فرهنگ دینی گام بردارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه باید افرادی تربیت شوند که نسبت به مفاهیم و موضوعات مطرح شده در قرآن اهتمام داشته باشند گفت: به عنوان مثال می‌توان به آیات سیاسی این کتاب آسمانی اشاره کرد که درس های فراوانی برای بشریت دارند و با عمل به آنها، می‌توان از آتش دوزخ رهایی جست و به بهشت برین رسید.
وی ادامه داد: نمی‌توان هم به آمریکا گرایش داشت و هم مدافع اسلام بود چرا که این دو ضد هم هستند و هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند.
آیت‌الله نوری همدانی قرآن را دلیل محکمی دانست که هیچ کس نمی‌تواند در مقابل آن سخن دیگری به میان آورد گفت: یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در این کتاب، مبحث فتنه است که با توجه عمیق نسبت به اینگونه آیات، می‌توان از فتنه های زمانه در امان بود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: در کنار حافظان و قاریان کلام وحی، باید اشخاصی را که در موضوعات و مفاهیم قرآنی، تخصص و مهارت دارند هم جذب و تربیت شوند تا بتوانیم عمل به کلام خدا را در سطح جامعه گسترش دهیم.
وی با اشاره به تاکید خداوند در قرآن بر لزوم تعقل و تفکر انسان ها خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی یکی از افراد برجسته ای بود که به این موضوعات توجه ویژه ای داشت و در جلسات تفسیر خود به آنها می پرداخت.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: توجه به عمق معانی قرآن اهمیت بسیاری دارد و برای پرداختن به این مباحث باید افراد متخصص تربیت کرد.
این مرجع تقلید با اشاره به تجاوزگری و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیست ها رژیم جعلی اسرائیل را به وجود آورده اند و مسلمانان را از خانه هایشان بیرون رانده اند در حالیکه اگر همه پیروان اسلام به قرآن تاسی کنند و با هم متحد شوند، هیچ گاه دشمنان نمی‌توانند چنین اقداماتی انجام دهند.
وی تصریح کرد: علامه طباطبایی آنقدر در زمینه تفسیر و تبیین کلام وحی پیش رفته بود که برای برخی آیات، بیش از یک میلیون معنا و مفهوم استخراج کرده بود.
روابط عمومی سازمان اوقاف ۷۰۵

کد خبر: 919602

وب گردی

وب گردی