تمام تلاشمان را  به منظور تحقق شعار سال انجام خواهیم داد

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به شعار سال 97 و اینکه توجه همه باید به مصرف کالای ایرانی باشد گفت: تمام تلاشمان را در بُعد فرهنگی و اجتماعی به منظور تحقق این شعار انجام خواهیم داد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

ایشان، تلاشهای انجام شده در جهت تحقق شعار سال 96 یعنی «اقتصاد مقاومتی:تولید- اشتغال» را از نقاط مثبت و امیدوارکننده برشمردند و افزودند: کارهای خوبی برای تولید و اشتغال انجام و شعار سال تا حدودی عملی شد، البته کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید تا تحقق کامل این شعار دنبال و انجام شود.

سیدجواد حسینی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در این راستا مجموعه راهبردها و فعالیت ها در حوزه تولید و اشتغال پایدار داخلی برای جوانان با مدل اقتصاد مقاومتی به منظور تولید کالای ایرانی در حال انجام است.

وی با بیان این که حمایت از تولید کالای ایرانی از دو وجه قابل بحث است، گفت: فرهنگسازی «توازن محور» اولین بحث برای تحقق شعار سال است؛ به آن معنا که در مردم باید این موضوع فرهنگسازی صورت پذیرد تا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خرید و مصرف کالای ایرانی یک نوع حساسیت ایجاد شود.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: هنگامی که قصد خرید کالایی را داریم باید این حساسیت وجود داشته باشد که اگر آن کالا خارجی است آن را خریداری نکرده و فقط کالای ایرانی را خریداری و مصرف کنیم؛ ما تمام تلاشمان را در بُعد فرهنگی و اجتماعی به منظور تحقق این شعار انجام خواهیم داد.

حسینی تصریح کرد: بحث دوم تحقق این شعار به صنایع، واحدهای تولیدی، کارآفرینان و سرمایه گذاران باز می گردد که توجه همگی باید به مصرف کالای ایرانی باشد و طبیعتا در همین راستا باید قیمت تمام شده کالای ایرانی را نسبت به اجناس خارجی کمتر شود و کیفیت کالای ایرانی افزایش یابد.

وی در توضیح بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند "قبیله گرایی سیاسی و جناحی جلوی پیشرفت را می گیرد"، گفت: مقام معظم رهبری در سخنانشان آسیب شناسی مشکلات کشور را در زمانی کم، مختصر و به طور اساسی بیان کردند که یکی از این موضوعات بحث "قبیله گرایی سیاسی و جناحی است"، قبیله گرایی سیاسی به آن معنا است که افرادی با قرار گرفتن در برخی از موقعیت ها تلاش دارند تا نیروها را از قبیله و باند خودشان انتخاب و موقعیت ها را توزیع کنند و بدون توجه به شایستگی ها، افراد انتخاب می شوند.

معاون استاندار ادامه داد: قبیله گرایی سیاسی باعث می شود بخش زیادی از جامعه و سرمایه جامعه همیشه به دور از مصرف درست باقی بماند و لذت بهره وری و بهینه سازی صورت نگیرد.

وی افزود: آقای روحانی مطرح کرده بودند که بتوانیم از مجموع نیروهای توانمند از جمله اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالی و حتی افرادی که دارای گرایش سیاسی خاصی نیستند استفاده کرد و ما هم نگاهمان در سطح استان همین بوده است. در واقع در انتصاب فرماندهان و بخشداران به منظور واگذاری نقش های کلیدی مدیران کل با توجه به تجارب، تحصیلات، کارآمدی، تعهد به خدمت و همچنین روحیه خدمت گذاری انتخاب می شوند و روی این موضوع در سال جدید بیشتر اهتمام خواهیم داشت.

901/900

کد خبر: 919666

وب گردی

وب گردی