سنگ اندازی آمریکا درصدور بیانیه شورای امنیت درباره غزه

آمریکا بار دیگر صدور بیانیه‌ای از سوی شورای امنیت با درخواست برای انجام تحقیقات مستقل در زمینه درگیری‌های بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را ناکام گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز،منصور العتیبی، سفیر کویت در سازمان ملل بعد از ظهر جمعه به خبرنگاران گفت، از شورای امنیت درخواست کرده تا بیانیه‌ای را نظیر بیانیه قبلی که کویت هفته گذشته ارائه کرد و در آن موقع نیز با اعتراض و مخالفت آمریکا روبه‌رو شد، صادر کند.

منصور العتیبی در کنفرانس خبری مشترک با ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل و ماجد عبدالعزیز، نماینده اتحادیه عرب در سازمان‌های بین‌المللی در نیویورک تاکید کرد: ما پیش‌نویس بیانیه‌ای جدید را بین اعضای شورای امنیت درباره وقایع فلسطین و وضعیت فلسطینی‌ها در نوار غزه توزیع کردیم و این شبیه بیانیه‌ای قبلی ماست. ما در آن خواستار توقف هدف قرار دادن تظاهرکنندگان فلسطینی در نزدیکی خط مرزی نوار غزه شدیم.

وی افزود: بیانیه قبلی موافقت ۱۴ عضو به جز آمریکا را به همراه داشت اما آمریکا حتی بحث کردن جزئیات بیانیه را رد کرد که همین امر صدور این بیانیه را ناکام گذاشت. البته کویت بیانیه جدیدی در محکومیت اقدامات اسرائیلی‌ها ارائه داده است.

شورای امنیت برای صدرو بیانیه‌های مطبوعاتی یا ریاستی باید موافقت جمعی ۱۵ نفره بگیرد که البته هر کشور عضوی می‌تواند با مخالفتش صدور این بیانیه‌ها را ناکام بگذارد.

کد خبر: 919680

وب گردی

وب گردی