سریر: دانشگاه آزاد اسلامی به ایجاد رشته‌های تخصصی‌تر توجه کند

آهنگساز آلبوم موسیقی «جلوه های ماندگار»، گفت: امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک هم در زمینه های خاص که دانشگاه های دیگر توانایی ورود به آن را ندارند، نقش مهمی ایفا کند و در کنار سایر دانشگاه ها وظیفه ارتقای سطح علمی و فنی را به عهده داشته باشد.

محمد سریر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر کشور، اظهار کرد: دانشگاه آزاد جز معدود دانشگاه های شناخته شده در دنیا از نظر تعداد بالای واحدها و دانشجویانش است و در واقع این دانشگاه تأثیرگذارترین بخش تحصیلات عالیه در کشور ما نیز محسوب می شود.

وی افزود: طبیعی است که نظام بخشیدن به امور مربوط به این دانشگاه از انتخاب و تأمین اساتید گرفته تا مواد درسی آموزشی به چنین مجموعه آموزشی که از تهران تا دورترین نقاط گسترده است، بسیار دشوار باشد.

این آهنگساز با اشاره به اینکه طبیعی‌ست که در طی سی و چند سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت هایی هم داشته باشد، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر این دانشگاه به یک بینش مناسب و گسترده در آموزش عالی از جمله انتخاب و تامین استادان در همه مناطق رسیده است و فارغ التحصیلان این دانشگاه در یک گستره وسیع در داخل و خارج از ایران در فعالیت های علمی، تولیدی و کسب و کار مشغول هستند.

سریر در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این سال ها توانسته جمعیت فرهیخته وسیعی را تربیت کند و همچنین در رشته های مختلف تعمیم دهد.

وی یادآور شد: طبیعی است که عموم دانشگاه ها پس از مدتی بر روی فعالیت ها و مبانی درسی خود مروری داشته باشند و مواد درسی را به روز رسانی کنند چنانکه در سایر کشورها هم بیشتر فعالیت های علمی و آموزشی به روز رسانی می شود. خوشبختانه این کار در دانشگاه آزاد اسلامی هم از زمان تغییر مدیریت آغاز شده است.

آهنگساز آلبوم «رویای رنگین» تداوم فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در آینده را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: آن چیزی که در حال حاضر مهم است تداوم فعالیت این دانشگاه در محدوه بسیار بزرگی که اکنون دارد،است.

سریر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید فعالیت خود را در کیفیت بالا ادامه دهد، افزود: به هرحال اگر نظر اجمالی بر تعداد دانشجویان بیندازیم تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال های گذشته کمتر شده چرا که در کل کشور افراد علاقه مند به تحصیل کاهش یافته و همچنین رشد جمعیت نسبت به دو دهه گذشته نیز بسیار کمتر شده است بنابراین احتمال می رود که شرایط از نظر اقتصادی برای این دانشگاه که خودش باید هزینه های خود را تأمین کند، سخت تر از گذشته شود.

وی به لزوم نگاه کارشناسی این دانشگاه برای نسل های آینده اشاره کرد و یادآور شد:مهم این است که دانشگاه با نگاه کارشناسی مجدد به حوزه فعالیت هایش برای آینده و نسل های بعدی برنامه ریزی های قابل توجهی داشته باشد.

این موسیقیدان ادامه داد: پیشنهاد من برای این دانشگاه این است که بیشتر به سمت تخصص های خاص برود تا دانش را در بخش های بسیار تخصصی نفوذ دهد چرا که فکر می کنم از نظر محدوده استاد و درجه علمی استادان دارای توانایی های لازم است و می تواند به امور جزئی تر بنگرد.

سریر به ایجاد رشته های خاص در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در دوره های مختلف این دانشگاه ده ها هزار فارغ التحصیل داشته که بازوهای کار مملکت به حساب می آیند و به همین دلیل تاثیر بسیار دانشگاه آزاد در سواد مملکت را نمی توان نادیده گرفت.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که تعداد علاقمندان به تحصیل بسیار و ظرفیت دانشگاه های دولتی برای پذیرش این افراد محدود بود، دانشگاه آزاد این وظیفه ایجاد ظرفیت برای تحصیل را به عهده گرفت و به خوبی از عهده انجامش برآمد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد سریر، آهنگساز و موسیقدان ایرانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران و دکتری اقتصاد از دانشگاه ویناست.

وی علاوه بر این، در زمینهٔ موسیقی، در سال ۱۳۴۳ از هنرستان عالی موسیقی فارغ‌التحصیل شده و در سال ۱۳۵۱ در دورهٔ کارشناسی رشتهٔ موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرفته شد که در سال ۱۳۵۴ از آنجا فارغ‌التحصیل شد.

سریر همچنین لیسانس و فوق لیسانس آهنگسازی را از آکادمی موسیقی و هنرهای زیبای وین به‌ترتیب در سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۶۴ دریافت کرد.

503

کد خبر: 919732

وب گردی

وب گردی