کامران:  سیستم بانکی درجهت  حمایت از تولید داخلی نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به سیاست های اتخاذ شده غلط پولی و بانکی گفت: وقتی سیستم بانک ها ما مشکل دارد و نزول خوار هستند یقیناً نمی توان چرخ تولید ملی را به حرکت درآورد.

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با انتقاد از عملکرد ضعیف دستگاه های اجرایی و قانون گذار در محقق کردن موضوع اقتصاد مقاومتی طی این چند سال اخیر گفت: متاسفانه هم دولت و هم مجلس در پیش برد اهداف بالا دستی و شعار سال 96 که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده بود و مهمترین آن مقوله اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال بود بسیار ضعیف عمل کرده و در این موضوع موفق نبوده اند.

وی اظهار داشت: از مهمترین فاکتورها برای عملیاتی کردن موضوع اقتصاد مقاومتی کم کردن هزینه های مازاد دستگاه های مختلف حکومتی است بطوریکه در راس آن مجلس و دولت باید هزینه های مازادشان را کم میکردند ،باید یک چراغ شان را خاموش می کردند،سفرهای غیر ضروری شان را کم میکردند که متاسفانه نکردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه تاکید کرد: وقتی این ها در موضوعات در این حد ابتدایی موفق نبودند یقیناً شعاری بودن حرف ها کاملاً مسجل است و این جز اینکه ذهنیت افکار عمومی به نظام و سیستم حکومتی را خراب کند چیز دیگری نیست.

وی در پاشخ به این سوال که ارزیابی شما از وضعیت تولید ملی در دولت یازدهم و دوازدهم چگونه است بیان داشت: مقوله تولید ملی نه تنها در این دولت بلکه در دولت های قبل هم باید مورد توجه قرار میگرفت که یک سر آن به اعطای تسهیلات از سوی بانک ها بر میگردد که متاسفانه هیچ دولتی حریف این بانک ها نشده اند.

کامران اظهار کرد: وقتی سیستم بانک ها ما مشکل دارد و نزول خوار هستند یقیناً نمی توانند همگام با موضوع حمایت از تولید داخلی باشند و چرخ تولید ملی به حرکت در آمده و در نهایت بتوان از تولیدات داخلی حمایت کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان تاکید کرد: اگر بانک ها وام با بهره کمتری به متقاضیانی که در صنعت تولیدات داخلی فعال هستند پرداخت کنند چرخه تولید داخلی پیشرفت خواهد کرد.

301

کد خبر: 919751

وب گردی

وب گردی