«حمایت از کالای ایرانی» مهم ترین بحث نوشت افزار ایرانی اسلامی در سال جدید

مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در سال «حمایت از کالای ایرانی» مصوبات این جلسه از جمله بحث لزوم حرکت به سمت تولید کاراکترهای ملی را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه مشترک هیأت مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین روزهای سال گذشته در محل آن وزاتخانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات ۵ ساله مجمع در راستای توسعه جریان تولید و توزیع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ارائه شد و سپس برنامه‌های آینده و چشم‌انداز این جریان در ۴ محور اصلی ۱. ذائقه سازی عناصر چرخه مصرف شامل تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان؛ ۲. ایجاد چرخه مستمر تولید کاراکتر و زنجیره‌ تجاری‌سازی؛ ۳. توانمندسازی کسب و کارهای نوپا و دغدغه مند؛ ۴. سازماندهی بازار و ایجاد سامانه نظارتی بازار نوشت‌افزار تبیین و بررسی شد.

در ادامه جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات خودجوش و مردمی فعالان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، مهمترین موضوع در پیشرفت این جریان را تولید و تجاری‌سازی کاراکترهای بومی دانست.

سید عباس صالحی با ذکر نمونه‌هایی از شخصیت‌های ساخته شده در طول سالیان اخیر بر لزوم استفاده از کاراکترهای فصلی و کوتاه مدت هم تاکید کرد.

نظارت بر بازار نوشت‌افزار داخلی یکی دیگر از مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود که مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد مسئول در زمینه چاپ و نشر توجه بیشتر و نظارت دقیقتری بر این حوزه داشته باشد.

استفاده از ظرفیت‌های تولیدی و حمایتی وزارت ارشاد در حوزه محصولات سینمایی از جمله فیلم، مستند و انیمیشن نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست مشترک بود که بررسی جزئیات آن به جلسه‌ای مشترک با مسئولان سینمایی و طرح در شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شد.

مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در سال «حمایت از کالای ایرانی» مصوبات این جلسه از جمله بحث لزوم حرکت به سمت تولید کاراکترهای ملی را پیگیری خواهد کرد و همچنین تمام توان و تلاش خود را در تحقق شعار سال از طریق توسعه فعالیت‌های مردمی و رایزنی با نهادهای ذی‌ربط دیگر به کار خواهد گرفت.

503

کد خبر: 919774

وب گردی

وب گردی