جزییات اعزام نیروی انسانی به مدارس خارج از کشور

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش جزئیات اعزام نیروی انسانی به خارج از کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا کریمی با حضور در استودیو الفبا وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مرکز سلسله وظایفی دارد که اداره مدارس خارج از کشور بخشی از آن است و کار دوم فعالیت های بین المللی وزارتخانه را پوشش می دهد گفت: مسوولیت دبیرکلی کمیسیون ملی ایسسکو نیز برعهده ماست.


وی افزود: ارزیابی مدارک دانش آموزانی که خارج از کشور درس خوانده‌اند نیز بر عهده ماست.

کریمی با بیان اینکه ۹ مدرسه سفارتخانه‌ای و ۴۸ مدرسه اتباع و ۱۰ مدرسه بین المللی داریم که بر آنها نظارت می‌کنیم گفت: ۴۶۸ هزار و ۱۳۰ دانش آموز اتباع داریم که ۴۳۴ هزار نفر از آنها افغانستانی هستند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سه نوع نیروی انسانی داریم عنوان کرد: نخست نیروهای اعزامی هستند و افراد حائز شرایط طی رقابت در آزمونی انتخاب می‌شوند. گروه دوم نیروهای تبعیت از همسرند که در مدارس خارج از کشور مامور می‌شوند و گروه سوم نیروهای محلی هستند.

کریمی ادامه داد: آخرین آزمون اعزام نیرو به خارج از کشور سال ۹۱ بوده و اکنون بعد از گذشت شش سال دوباره آزمون برگزار می‌کنیم. علت این فاصله زمانی این است که حجم نیروهای جذب شده در سال ۹۱ بیش از نیاز دو سال بود و ازسوی دیگر جذب در برخی کشورها کاهش یافته است. هنور ۱۲۰ نیروی اعزامی از سال ۹۱ داریم که در حال برنامه ریزی هستیم تا اعزام شوند.

کریمی با بیان اینکه وظیفه ما پوشش تحصیلی تمامی فرزندان کارگزاران در خارج از کشور و اتباع ایرانی و علاقه مندان به تحصیل در مدارس ایرانی است، در پاسخ به اینکه آیا وضعیت والدین تاثیری در پذیرش فرزندان دارد یا خیر؟ اظهار کرد: تلاش می‌کنیم فضای لازم را برای تحصیل همه علاقه مندان فراهم کنیم. هیچ سوالی از اولیاء درباره وضعیت شان در خارج نمی‌کنیم و هرشخصی علاقه مند باشد فرزندش در مدارس ایرانی درس بخواند مراجعه کرده و ثبت نام می کنند. فضای مدارس خارج از کشور اعم از حجاب در دختران و... همانند مدارس ایران است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان مدارس خارج از کشور ما کارگزاران دیپلماسی آموزشی ایران اند، بنابراین باید دقت زیادی در جذب نیروهای اعزامی داشته باشیم اظهار کرد: به همین علت تلاش می‌کنیم حرفه‌ای‌ترین افراد انتخاب و اعزام شوند. آزمون اعزامی امسال را در 11 رشته و در دو مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار می کنیم و معلم ابتدایی باید توان آموزش در کلاس چند پایه را داشته باشد. برای هفت رشته اداری، اجرایی نیز آزمون جداگانه ای برگزار می‌شود.


ایسنا
706

کد خبر: 919780

وب گردی

وب گردی