دو خبر مهم درباره برگزاری آزمون های EPT و جامع برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات برگزاری آزمون EPT و جامع برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه در سال 97، سه‌شنبه این هفته 21 فروردین ماه برگزار خواهد شد، گفت: چهار موضوع مهم در دستورکار این جلسه خواهد بود.

وی با اشاره به اولین دستورجلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بررسی و تصمیم‌گیری درباره درخواست تعدادی از دانشجویان مبنی بر گذراندن واحدهای درسی در رشته‌ای غیر از رشته تحصیلی خود (میان‌رشته‌ای) از دیگر موارد قابل بررسی در این جلسه خواهد بود.

دکتر رهایی با بیان اینکه دستورجلسه مهم دیگر ، اتخاذ تصمیمی درباره جایگزینی آزمون EPT است، خاطرنشان کرد: این آزمون در حال حاضر برای دانشجویان دکتری به صورت ماهیانه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود که در این خصوص طرحی آماده شده و راه‌حل جایگزینی برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این طرح، کلاس های فشرده طی چهار ماه در چهار بخش تشکیل خواهد شد و در پایان هر بخش از دانشجویان امتحانی اخذ می شود که جمع این امتحانات شامل 4 نمره می شود که میانگین نمرات چهار بخش، ملاک عمل قرار داده شده و نمره اصلی آزمون را تشکیل می دهد و جایگزین نمره EPT خواهد شد. با طرح و تصویب این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه ،از اول اردیبهشت سال جاری کلاس ها برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص سایر دستورات جلسه شورای برنامه‌ریزی گفت: امتحان جامع دانشجویان دکتری طی سالیان گذشته در اردیبهشت‌ماه و آذرماه برگزار می شد که پس از بررسی های لازم در سال 97، به دلیل همزمانی برگزاری آزمون جامع با ماه مبارک رمضان، مقرر خواهد شد این آزمون به تیرماه موکول شود و همچنین بحث نهایی در خصوص تحصیل همزمان استعدادهای درخشان در دو رشته مطرح و ان شالله به تصویب خواهد رسید.

201

کد خبر: 919785

وب گردی

وب گردی