معاون درمان وزارت بهداشت : محک الگویی فرهنگی برای سایر بیمارستان‌هاست

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فعالیت محک الگویی فرهنگی است که باید به سراسر کشور تسری پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز دکتر قاسم جان‌بابابی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر بهزاد کلانتری مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، دکتر مرضیه نوربخش رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر رضایی مشاور معاون درمان، دکتر امیر هاشمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، دکتر رضایی رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان و جمعی از مشاوران و مدیران وزارت بهداشت از فعالیت‌های مؤسسه و بیمارستان محک بازدید کردند و با مدیرعامل، رئیس بیمارستان و مسئول فنی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک به گفتگو نشستند.
دکتر جان بابایی در حاشیه دیدار خود با بیان آنچه در بیمارستان مشاهده کرده است گفت: در بیمارستان و مؤسسه محک مجموعه‌ای از خدمات به صورت رایگان در اختیار بیماران و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد که فراهم کردن چنین شرایطی در بیمارستان‌های سراسر کشور، از آرزوهای ماست.
وی افزود: در طرح تحول سلامت تلاش شده است تا دغدغه درمان بیماران در بیمارستان‌ها کاهش یابد تا جایی که در مبحث بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان، خدمات رایگان در حوزه شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی در بیمارستان‌های دولتی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: شیمی درمانی، طب تسکینی، طب حمایتی، آزمایش‌های ژنتیک، خدمات تصویربرداری و پیوند در بیمارستان محک به صورت رایگان است. به عبارتی کلیه فعالیت‌های تشخیصی، درمانی و بازتوانی و پیوند کاملا رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.


جان بابایی با بیان آنکه بیماری سرطان اطفال برای خانواده‌ها بسیار استرس‌زاست ادامه داد: امیدواریم از نحوه فعالیت محک در سراسر کشور الگوبرداری شود و شرایط درمان مشابه کودکان مبتلا به سرطان برای سایر بیماری‌های صعب‌العلاج نیز فراهم شود.
معاون درمان وزارت بهداشت تمامی حلقه‌های درمانی را در محک کامل توصیف کرد و گفت: جنبه‌های روانشناسی و حمایت روانی جزو حلقه‌های درمانی است و نمی‌توان در درمان این موضوع را نادیده گرفت که خوشبختانه محک از حضور کارشناسان حوزه خدمات حمایتی به همراه کادر درمانی بهره می‌برد.
جان بابایی در پایان گفت: در تسریع فرآیند و خدمات این مؤسسه هر آنچه لازم است در وزارت بهداشت انجام خواهیم داد تا چراغ محک روز به روز روشن‌تر شود و خدمات لازم به کودکان مبتلا به سرطان ارائه شود.

700

کد خبر: 919786

وب گردی

وب گردی