آیا شاخص علمی در توزیع بودجه برای آموزش و پرورش وجود ندارد ؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: تا زمانی که شاخص علمی در توزیع بودجه در کشور وجود ندارد، باید وزارتخانه‌ای همچون آموزش و پرورش، چانه‌زنی بهتر و تلاش بیشتری برای دریافت منابع و اعتبارات، برای حل مشکلات خود داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز ؛ سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعیت تلخ این است که در دولت‌های مختلف، توزیع اعتبارات بین استان‌ها و دستگاه‌های کشور، بر مبنای شاخص علمی و منطقی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: به دلیل وجود این مشکل لازم است مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مختلف در خصوص مشکلات استان و سازمان متبوع خود چانه‌زنی داشته باشند؛ هرچند باید توزیع اعتبار بر اساس شاخص علمی باشد اما زمانی که این شاخص‌ها وجود ندارند ناچاراً باید مسئولان برای گرفتن بودجه تلاش و اصطلاحاً چانه‌زنی کنند.

وی افزود: تا زمانی که شاخص علمی در توزیع بودجه وجود ندارد، باید وزارتخانه‌ای همچون آموزش و پرورش چانه‌زنی بهتر و تلاش بیشتری برای دریافت منابع و اعتبارات برای حل مشکلات خود داشته باشد.

میرزاده اضافه کرد: آموزش و پرورش سال جدید را با انبوهی از بدهی‌ها آغاز کرده است؛ برخی از احکامی که باید فروردین 96 صادر می‌شد، صادر نشده است و باید احکام جدید تا پایان فروردین‌ماه امسال صادر شود و در اختیار سازمان برنامه و بودجه و خزانه کشور قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان ارائه گزارش هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن مجلس گفت: ارائه این گزارش در دستور جلسه این هفته مجلس قرار گرفته است و امیدواریم این هفته این گزارش در مجلس قرائت شود.


فارس


706

کد خبر: 919789

وب گردی

وب گردی