اولین موج بارش های بهاری در استان های کشور/کدام استان بارندگی دارند؟

بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با توجه به تشدید ناپایداری‌ها بارش های رگباری بهاری از روز گذشته در اکثر نقاط کشور آغاز شده است و تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، اولین موج بارش های بهاری در اکثر استان های کشور آغاز شده است. مراکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان های کشور در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی و تگرگ در استان های مختلف هشدار داد.

بارش برف در ارتفاعات شهرستان بویین میاندشت

بارش برف ارتفاعات شهرستان‌های بویین میاندشت و چادگان را سفید پوش و باران شاهین شهر و تیران را پر طراوت کرد.

در حالی که 18روز ازآغاز فصل بهار می گذرد بارش برف ارتفاعات شهرستان بویین میاندشت را سفیدپوش کرد.

رییس اداره هواشناسی فریدن و بویین میاندشت گفت: بارش شب گذشته باران در شهرستان بویین میاندشت 9میلیمتر گزارش شده و این در حالی است که بارش در ارتفاعات این شهرستان به صور ت برف بوده است.

نوروز ملکی افزود: بارش سال زراعی در بویین میاندشت به 77 میلیمتر رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال 82 درصد کاهش داشته است.

بارش برف ارتفاعات دالانکوه در شهرستان چادگان را نیز سفیدپوش کرد.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی چادگان بارش که در سطح شهرستان به صورت باران بوده 46 میلی متر گزارش شده است.

وقوع بارش های رگباری همراه با رعدوبرق در استان مرکزی

کارشناس هواشناسی گفت : مردم شهرهای اراک ، ساوه ، غرق آباد ، تفرش ، شازند ، کمیجان ، خمین ، دلیجان ، آشتیان ، خنداب ، محلات دیشب امروز شاهد بارش باران بهاری بودند .

خانم فلاح زاده افزود : بیشترین میزان باررش باران به میزان 8 و نیم میلی متر از ایستگاه هواشناسی محلات گزارش شده است .

وی ادامه داد : ناآرامی ها جوی همراه با بارش باران و احتمال وزش باد طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت و احتمال رعدو برق و تگرگ هم وجود دارد .
کارشناس هواشناسی افزود : شایان توجه است که ویژگی سامانه های فصل بهار وقوع بارش های رگباری همراه با رعدوبرق است که علیرغم قابل توجه نبودن مقدار بارش تجمعی در بازه شبانه روز، به سبب بارش شدید موقت در بازه زمان به نسبت کوتاه ممکن است منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب و همچینن وقوع رعدوبرق بویژه در ارتفاعات شود. همچنی ابرهای جوششی عامل این بارش ها گاها موجب افزایش موقتی سرعت باد می شوند.

پیش بینی بارش تگرگ در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای ، باتداوم فعالیت سامانه بارشی ، گستره وسیعی از استان سمنان را بارندگی فرا میگیرد.

غلامرضا حسنی غربا افزود: برای این هفته در استان سمنان بارش باران ، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد و سردسیر بارش تگرگ پیش بینی شده است .

به گفته وی ، فعالیت این سامانه سبب کاهش چهار تا هشت درجه ای دمای هوا شده است .

وی تصریح کرد : با توجه به پیش بینی های انجام شده ، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و خسارات ناشی از وزش باد شدید دور از انتظار نیست .

حسنی غربا همچنین به کشاورزان توصیه کرد با توجه به کاهش محسوس دمای هوا ، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از سرمازدگی درختان و باغ ها بیندیشند .

احتمال طغیان رود خانه ها و سیلابی شدن مسیل ها در همدان

معاون توسعه هوا شناسی استان همدان گفت :بارش باران که از صبح امروز در استان آغاز شده است تا روز دوشنبه ادامه دارد

پیر تاج افزود : با توجه به بارش شدید باران در مناطق جنوبی استان احتمال طغیان رود خانه ها و سیلابی شدن مسیل ها در بقیه مناطق استان پیش بینی میشود

وی گفت :با توجه به رعدو برق بهاری دامداران ،کشاورزان ،و رانندگان موارد ایمنی را رعایت کنند

سرهنگ اسماعیلی جانشین رئیس پلیس راه استان همدان هم گفت :محور های استان همدان لغزنده می باشند.

آبگرفتگی معابر در برخی نقاط اصفهان/لغزندگی در بیشتر محور‌های مواصلاتی به دلیل باران

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با توجه به تشدید ناپایداری‌ها بارش های رگباری بهاری منجر به آبگرفتگی معابر در برخی نقاط این استان می شود.

حجت الله علی عسگریان افزود: همچنین بارش تگرگ در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا فردا دمای هوا در بیشتر مناطق چهار تا شش درجه کاهش می یابد.

براساس این گزارش از شهروندان توصیه می شود، از اسکان و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: باتوجه به تصاویر ارسالی دوربین های نظارتی این مرکز اکنون محورهای شمال، شمال غرب و غرب این استان همچون فلاورجان – تیران – سامان، مبارکه - اصفهان، کاشان – اردستان – نطنز، اصفهان – داران – الیگودرز، اصفهان – شهرضا، خمین – گلپایگان – خوانسار و گردنه قرقچی در محور اصفهان – دلیجان لغزنده گزارش شده است.

محمدعلی اسماعیل زاده به رانندگان وسایل نقلیه که قصد تردد در این محورهادارند توصیه کرد باسرعت مطمئنه حرکت و در صورت مه گرفتگی و کاهش میدان دید چراغ های مه شکن را روشن کنند.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد همکاری لازم را با عوامل گشت راهداری و پلیس داشته باشند.

رگبار، رعد و برق و پدیده مه را در ارتفاعات شمالی استان قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین اعلام کرد: امروز با موج حاصل از یک سامانه بارشی آسمان استان قزوین بارانی می‌شود.

مهدی آخوندی گفت: از امروز تا اوایل وقت فردا با گذر امواج ناپایدار ناشی از یک سامانه بارشی در برخی ساعات بارش باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد‌های لحظه‌ای پیش بینی می شود.
وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه هم با ابری شدن آسمان استان در پاره ای مناطق رگبار، رعد و برق و پدیده مه را در ارتفاعات شمالی خواهیم داشت.
بگفته آخوندی، دیروز در معلم کلایه شش دهم میلی متر باران باریده است.
کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: تا روز دوشنبه دمای هوای استان تغییر چندانی نخواهد داشت.
وی در ادامه گفت: بامداد امروز کوهین با ۲ درجه خنک ترین و دیروز آبیک با ۲۳ درجه گرمترین مناطق استان گزارش شده است.
بگفته آخوندی، در همین مدت دمای هوای شهر قزوین بین ۶ و ۲۰ درجه در نوسان بوده است‌.

بارش برف در محور هراز محدوده امام زاده هاشم(ع)

مسئول راهدارخانه محور هراز از بارش برف بهاری و کولاک در محدوده امامزاده هاشم(ع) این محور خبر داد و گفت: تردد در محور هراز به طور عادی در جریان است.

جعفر میثمی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: بارش برف بهاری و کولاک از شامگاه جمعه در محور هراز آغاز شده و این مسیر کوهستانی را لغزنده کرده است.

میثمی گفت: هم اکنون نیز شاهد بارش برف در محور هراز محدوده امام زاده هاشم(ع) هستیم.

وی افزود: بارندگی را در برخی از قسمت های دیگر محور هراز شاهد هستیم و عوامل راهداری از لحظه آغاز بارش برف در حال خدمت رسانی و پاک سازی این محور هستند.

مسئول راهدارخانه محور هراز اظهار داشت: رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند؛ از تخلفات حادثه ساز پرهیز کنند و با توجه به لغزنده بودن جاده ایمنی خود و همراهانشان را حفظ کنند.

وی با بیان این که هم اکنون محور هراز باز و تردد در این محور برقرار است اضافه کرد: مشکل تردد در این مسیر را نداریم و کارکنان راهدارخانه هراز در آماده باش کامل هستند.

این مسئول در پایان تاکید کرد و افزود: رانندگان بدون تجهیزات زمستانی وارد محورهای کوهستانی هراز نشوند و حتما زنجیر چرخ با خود به همراه داشته باشند.

وضعیت جوی،نیمه ابری و مه آلود در محدوده تونل تکاور

رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران، محورهای مواصلاتی استان را ابری و مه آلود اعلام کرد و گفت: تردد در این مسیرها عادی و روان است.

محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در محور کندوان تردد به صورت عادی و روان درجریان است، وضعیت جوی این محور را ابری و مه آلود در هزار چم بیان کرد و گفت: در محور هراز که دارای ترافیک عادی و روان است، وضعیت جوی،نیمه ابری و مه آلود در محدوده تونل تکاور است.

وی ادامه داد: در محورسوادکوه، کیاسر و کناره تردد به صورت عادی و روان درجریان است و وضعیت جوی محور سوادکوه در سفید ارگه مه آلود و در محور کناره نیمه ابری است.

کد خبر: 919793

وب گردی

وب گردی