فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای طرح کهاب اردیبهشت‌ماه منتشر می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای طرح کهاب (جمع‌آوری و بازیافت بخارات بنزین) خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید محمدرضا موسوی‌خواه، با تاکید بر این‌که تداوم اجرای طرح کهاب نیازمند سرمایه‌گذاری است، گفت: به همین منظور فراخوانی آماده شده است که در اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد و بر این اساس، افراد و شرکت‌ها می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام آمادگی کنند.

او افزود: با بانک تجارت در این زمینه مذاکراتی شده و این بانک یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح کهاب است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که «کهاب» طرحی زیست محیطی است که بخارهای بنزین را جمع‌آوری و به بنزین تبدیل می‌کند، ادامه داد: پایه این طرح داخلی نیست و که در ایران تجربه آن را نداشته‌ایم.

موسوی‌خواه با بیان این‌که برای صرف بودجه در این طرح باید از آینده آن مطمئن بود، تصریح کرد: برای نمونه در منطقه اصفهان تاکنون ۱۳ میلیارد تومان صرف اجرای این طرح شده که ۶ ماه بیشتر فعالیت نداشته و نشانه‌ها حاکی از آن است که روند اجرا دچار مشکل شده است و به پمپی ۳۰۰ هزار یورویی نیاز دارد.

او تاکید کرد: بنابراین ما هم‌اکنون به دنبال یک سرمایه‌گذار هستیم که می‌تواند از دانش فنی یا شریک خارجی استفاده و طرح را اجرا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ما تضمین می‌کنیم که بنزین استحصال شده را خریداری کنیم و پیش بینی می‌شود سرمایه طرح همراه با سود آن ظرف مدت سه تا هفت سال بازگردد.

موسوی‌خواه تصریح کرد: با این روش هم متخصصان طرح را اجرا می‌کنند، هم سرمایه‌گذار منتفع می‌شود و دولت هم هزینه‌ای بابت اجرای طرح نمی‌پردازد.

402

کد خبر: 919797

وب گردی

وب گردی